Rower miejski po dwóch tygodniach 2- Rower miejski stał się hitem tegorocznego lata i jesieni. Był atrakcją miasta, a legniczanie przyjęli go bardzo ciepło i życzliwie – powiedział prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski podczas podsumowania tego projektu.

- Projekt okazał się sukcesem, strzałem w dziesiątkę i odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie – mówił prezes firmy Nextbike, operatora systemu. – Statystyki użytkowania są doskonałe na tle innych miast w kraju.

Pilotażowy system Legnickiego Roweru Miejskiego został uruchomiony 18 sierpnia i działał do 15 listopada 2016 roku, czyli przez 90 dni. W tym czasie zarejestrowały się 1144 osoby i dokonano 4363 wypożyczeń. Legniczanie pokochali miejskie rowery.
Firma Nextbike dostarczyła, zamontowała i uruchomiła system czterech stacji bezobsługowych wypożyczalni oraz łącznie 21 rowerów (plus jeden zapasowy).

Rekordowe pod względem ilości rejestracji były pierwsze dwa tygodnie, natomiast największa ilość wypożyczeń miała miejsce 22 i 26 sierpnia (127) oraz 8 września (123). Średnio w ciągu doby każdy rower był wypożyczany około sześciu razy. Najpopularniejsze dni korzystania z systemu to czwartek i piątek, zaś najpopularniejsza stacja była przy ul. Piłsudskiego/Horyzontalnej na osiedlu Kopernika.

Rekordowym miesiącem korzystania z rowerów był wrzesień – 2.339 wypożyczeń. Z doświadczeń operatora wynika, że najbardziej rowerowe miesiące to maj i czerwiec, a potem lipiec i sierpień.

Godziny największej popularności systemu LRM to przedział od 14.00 do 20.00, a szczyt przypadał na godziny 16.00-18.00. Rano największy ruch notowano między godziną 7.00 a 8.00.

Najbardziej uczęszczanymi trasami były: pl. Wilsona - Piłsudskiego/Horyzontalna, Piłsudskiego/Horyzontalna - pl. Wilsona oraz pl. Słowiański - Piłsudskiego/Horyzontalna.

Użytkownicy przeważnie korzystali z rowerów w ramach bezpłatnych pierwszych 15 minut każdego wypożyczenia (55 proc.). Jeżeli decydowali się na dłuższą, płatną podróż, to trwała ona zazwyczaj do 60 minut (29 proc.). Podróże dłuższe niż 2 godziny stanowiły niecałe 5 proc. całości.

Średni czas przejazdów wahał się między niecałymi 25 minutami w poniedziałki, do ponad 44 minut w niedziele. Dłuższe wypożyczenia rowerów w weekendy wynikały z bardziej rekreacyjnego ich wykorzystania, w stosunku do pozostałych dni, kiedy rowery służyły do przemieszczania się np. do pracy, szkoły, do sklepu, na spotkanie i z powrotem.

Oprócz użytkowników zarejestrowanych w legnickim systemie, z LRM korzystali również mieszkańcy innych miast Polski, w tym przede wszystkim wrocławianie, a ponadto rowerzyści z Poznania, Łodzi, Białegostoku i Warszawy.

Prezydent Tadeusz Krzakowski kolejny już raz zapowiedział, że w przyszłym roku system rowerowy, jako ekologiczne, atrakcyjne uzupełnienie transportu publicznego, zostanie rozszerzony o większą liczbę rowerów oraz stacji – wypożyczalni i działać będzie dłużej. W tym celu ogłoszony zostanie przetarg. – Legnica, jako lider, zaprosi do udziału w projekcie okoliczne gminy, by można było wyjeżdżać za miasto, a nasi sąsiedzi również mogli być jego użytkownikami – podkreślił prezydent. Prezes Nextbike dodał, że jego firma na pewno przystąpi do przetargu.

Źródło: UM Legnica

Komentarze  
Batuk
0 #1 Batuk 2016-11-22 16:46
Uważam, że w ogóle sam pomysł roweru miejskiego jet sukcesem, bo promuje zdrowy tryb życia, nie mówiąc już o pozytywnym wpływie na środowiska i w ogóle... Zacząłem od miejskiego, a skończyłem na własnej Indianie na której od poczatku wiosny zrobiłem konkretną ilość kilometrów.
Cytować | Zgłoś administratorowi
janas
0 #2 janas 2016-11-23 23:43
JA też jestem zwolennikiem własnego roweru niż używania tych miejskich wynalazków. poczytajcie sobie o stanie technicznym tych rowerow...
Cytować | Zgłoś administratorowi
Żandarm
0 #3 Żandarm 2016-11-26 21:56
Tylko szkoda że już za zimno, bo jeszcze bym pojeździł, ale zbyt ostre powietrze. Co do marki, to właściwie te marketowe niczym nie różnią się od znanych marek poza naklejką. Mają całkiem dobry osprzęt i są polskie.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.