contentmap_plugin

kondretowicza1Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak zmieni się ul. L. Kondratowicza, gdy dotrze do niej metro. Miasto rozpoczęło już planowanie modernizacji tej ulicy.

Druga linia metra ma mieć 23 km długości i 21 stacji. Plany zakładają dokończenie budowy całej II linii wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory do 2022 roku. – Za kilka lat metro dojedzie na Bródno i mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Wygodne przesiadki z metra
W 2021 roku na ul. L. Kondratowicza będą dwie stacje metra – przy skrzyżowaniu z ul. św. Wincentego i przy ul. Rembielińskiej. Metro Warszawskie zamówiło już projekty. Według umowy, dokumentacja ma być gotowa jesienią tego roku. Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Natomiast stację przy ul. św. Wincentego przesunięto na wschód o ok. 60 m; dzięki temu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo jeszcze Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę“.

Miejska aleja
kondratowicza2Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastapiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. – Bardzo się cieszę, że już dziś rozpoczynamy przygotowania do modernizacji tej ulicy – mówi Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady Warszawy, inicjatorka zmian. – Za kilka lat zamieni się estetyczną, zieloną aleję.  

Koncepcja zmian na ul. L. Kondratowicza zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut.

Lokalne centrum
Ale zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej - chodników, parkowania, małej architektury itp. Już dziś park jest prawdziwym centrum lokalnym, ale jakość jego funkcjonowania może ulec poprawie w zakresie małej architektury, zieleni i funkcji wspomagających aktywność społeczną takich jak np. biblioteka, kawiarnia i toaleta. - Nadrzędną wartością jest zieleń i zachowanie parku, więc myślimy o działaniach w małej skali – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. - O dokładnym programie i lokalizacji tych funkcji będziemy rozmawiać w połowie tego roku. Tak jak przy pozostałych Centrach Lokalnych działamy w ramach konsultacji społecznych połączonych z przygotowaniem koncepcji.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.