image007Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, wraz z prezesami spółek komunalnych oraz komendantem Straży Miejskiej, dokonał wstępnego podsumowania działań miasta w czasie Światowych Dni Młodzieży.

Komunikacja Miejska w Krakowie (ZIKiT i MPK):
- każdego dnia Światowych Dni Młodzieży liczba pasażerów wzrosła dwukrotnie - osiągała rekordową liczbę 2 milionów (w normalnym okresie 1,1 mln),
- w ciągu 6 godzin w piątek koordynowani przez ZIKiT krakowscy przewoźnicy przewieźli ok. 800 tys. osób,
- do 31 lipca MPK wysłało na tory około 935 dodatkowych kursów tramwajowych i 953 autobusowych,
- pracownicy ZIKiT obserwowali ruch w mieście z 212 kamer, aby na bieżąco rozwiązywać problemy komunikacyjne,
- co najmniej 15 tys. telefonów odebrali pracownicy ZIKiT od 23 do 31 lipca,
- stronę internetową MPK SA odwiedzało od 6,1 do 8 mln osób dziennie (zwykle na dzień ze strony www MPK SA korzysta do 2 mln osób),
- sprzedano około 45 tys. biletów okazjonalnych (za 15 zł) na czas trwania ŚDM,
- papieski „Krakowiak” od piątku, po przejeździe papieża Franciszka z ul. Franciszkańskiej na Błonia, jeździ po ulicach Krakowa na linii tramwaju nr 8.

- Jestem dumny z tego, jak podczas Światowych Dni Młodzieży funkcjonowało miasto - ocenia prezydent Jacek Majchrowski. - Wystarczyło kilka godzin w nocy, gdy pustoszały ulice, by miasto w tym czasie zostało perfekcyjnie wysprzątane. Autobusy i tramwaje podjeżdżały w miejsca, gdzie były najbardziej potrzebne, bo nowoczesne systemy sterowania ruchem i doświadczenie ludzi te systemy obsługujące pozwalały na błyskawiczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Wszystkim, którzy przez ostatnie dni pracowali praktycznie na okrągło, składam wyrazy najwyższego uznania.

Źródło: UM Kraków

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.