edroga102Trwa śledztwo w sprawie afery Volkswagena, dotyczącej fałszowania pomiarów emisji spalin. 30 sierpnia na pytania komisji śledczej w Parlamencie Europejskim odpowiadał Günter Verheugen, komisarz odpowiedzialny za sprawy przedsiębiorstw i przemysłu w latach 2004-2010. Parlament Europejski pracuje obecnie nad nowymi przepisami w celu poprawy wiarygodności testów.

Komisja śledcza kończy pierwszy etap przesłuchań z przedstawicielami różnych instytutów naukowych, stowarzyszeń zawodowych i organizacji pozarządowych. Przepytywany był również Stavros Dimas, komisarz środowiska w latach 2004-2010 oraz przedstawiciele producentów samochodów, np. Mitsubishi, Renault i Volkswagen.

Komisja zbierze się ponownie 5 września i będzie rozmawiać z Janezem Potočnikiem, który był komisarzem środowiska od 2010 do 2014 i Antonio Tajanim, komisarzem ds. przemysłu i przedsiębiorczości od 2010 do 2014 roku.

Afera związana z emisją zanieczyszczeń z pojazdów wybuchła we wrześniu ub.r. w USA. Szacuje się, że dotyczy ona milionów samochodów kilku producentów. W związku z tym Parlament Europejski 2 marca powołał komisję śledczą w celu zbadania problemu z pomiarami emisji w przemyśle samochodowym. Parlament i Rada chcą też zaktualizować istniejące zasady pomiaru emisji, aby testy lepiej odzwierciedlały rzeczywiste warunki podczas jazdy.

Źródło: Parlament Europejski

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.