Drukuj

18 września w Krakowie odbyła się międzynarodowa konferencja pt. „Czy przyszłość mobilności w Krakowie będzie elektryczna?". Wydarzenie jest elementem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu oraz projektu Kraków Mobilny.

Wiesław Starowicz, Doradca Prezydenta Krakowa ds. gospodarki miejskiej zaznaczył, że Kraków rozważa różne metody wsparcia dla elektrycznej mobilności, choćby preferencje przy korzystaniu z buspasów. - Na dziś to są jedynie rozważania, które chcemy poddać pod dyskusję. W wielu przypadkach hamulcem przy wprowadzaniu ułatwień dla osób korzystających z samochodów elektrycznych czy hybrydowych są nieprecyzyjne ustawy lub ich brak. Dlatego będziemy zabiegać o zmiany w prawie, które ułatwią wdrażanie e-mobilności" - mówił Wiesław Starowicz.

O zaletach pojazdów na prąd przekonywał Rafał Serafin, Prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. Stwierdził, że e-pojazdy mają same zalety, z wyjątkiem ceny.

Swoimi doświadczeniami w zakresie elektrycznej mobilności dzielili się przedstawiciele miast i rządowych agend z Francji. Ten kraj jest jednym z liderów we wdrażaniu projektów zachęcających do korzystania z e-samochodów.

W konferencji uczestniczyli też radni, urzędnicy, działacze organizacji pozarządowych, pracownicy naukowi, przedstawiciele centrów badawczych, firm związanych z e-mobilnością oraz transportem publicznym, a także producenci seryjnych samochodów na prąd.

***

Kraków Mobilny to przedsięwzięcie partnerskie pomiędzy Miastem Kraków a organizacjami pozarządowymi oraz firmami, dla których priorytetem jest poprawa ochrony środowiska poprzez wspólne działania na rzecz propagowania zrównoważonego transportu. Koordynatorem kampanii jest Fundacja Partnerstwo dla Środowiska. Celem projektu Kraków Mobilny jest przede wszystkim zachęcanie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego i pojazdów ekologicznych, w tym rowerów, a także samochodów elektrycznych i hybrydowych. Warto wiedzieć, że - zgodnie z przyjętą polityką UE - takie pojazdy mają w przyszłości stać się jednym z najważniejszych środków transportu publicznego i indywidualnego w aglomeracjach miejskich.

Źródło: UM Kraków