14 nowych inwestycji drogowych zostanie dofinansowanych w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. To efekt zwolnienia środków przeznaczonych na jeden z odcinków Drogowej Trasy Średnicowej.

Zarząd Województwa w uzgodnieniu z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju buduje nowy model finansowania projektu kluczowego w ramach RPO WSL 2007-2013, pn. ”Kontynuacja budowy Drogowej Trasy Średnicowej „Zachód” – odcinek Zabrze – Gliwice”. Dzięki tym działaniom możliwe stało się zwiększenie puli środków unijnych na inwestycje drogowe w regionie. Udało się to zrealizować dzięki temu, że jedno z zadań planowanych w ramach kontynuacji budowy Drogowej Trasy Średnicowej - odcinek G2 w Gliwicach zostało przekazane do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tym samym zwolnione środki w RPO WSL, w wysokości prawie 197 mln zł, w połączeniu z pozostałymi oszczędnościami wygenerowanymi w ramach Priorytetu Transport, pozwoliły na wybór kolejnych inwestycji z list rezerwowych ogłoszonych już wcześniej konkursów.

Zarząd Województwa wybrał już 14 nowych inwestycji drogowych na ogólną wartość dofinansowania około 71,5 mln zł. Obecnie trwa proces wyboru kolejnych projektów, które spełnią wymogi zarówno pod względem stopnia zaawansowania procesu inwestycyjnego, jak i możliwości zakończenia robót budowlanych do czerwca 2015 r. To zasadnicze kryterium decydujące o możliwości dofinansowania jeszcze w ramach środków z Perspektywy 2007-2013.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.