- 1. Uwaga! Strefa zamieszkania
- (Inżynieria ruchu)
- Na polskich osiedlach coraz częściej pojawiają się znaki D-40. Tymczasem, jak wynika z doświadczeń strażników miejskich, wielu kierowcom brakuje pełni wiedzy na temat zasad, które obowiązują w strefie ...
- Utworzone: 24 styczeń 2018
- 2. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... znaku pionowego oznaczającego strefę zamieszkania (D-40), każdy element wyposażenia i ukształtowania ulicy sygnalizował kierowcy z jaką prędkością ma się poruszać. Mamy w tym przypadku do czynienia ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 3. Gdańsk: ROZSTAJE bezpieczne, choć bez znaków drogowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... tzw. „kopert”. Podstawowe oznakowanie osiedla regulujące w zasadzie wszystkie aspekty ruchu drogowego znalazło się na wlotach na osiedle. Obok istniejących tam już znaków strefy zamieszkania (D-40/D-41) ...
- Utworzone: 04 grudzień 2013
- 4. Projektowanie infrastruktury rowerowej (III) Organizacja ruchu rowerowego
- (Drogi i mosty)
- ... 30 km/h lub znakiem D-40 (strefa zamieszkania, co jest równoznaczne z prędkością 20 km/h). Są one wyposażone w rozwiązania techniczne wymuszające ograniczenie prędkości i ruchu samochodów jak: rozcięcia, ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2013
- 5. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
- (Inżynieria ruchu)
- ... bez znaku A-7. Dlatego w Gdańsku nie oznakowujemy tymi znakami wyjazdów ze stref ruchu (D-52/53), dróg wewnętrznych (D-46/47), stref zamieszkania (D-40/41) czy wyjazdów z obiektów przydrożnych. Warto ...
- Utworzone: 02 lipiec 2013
- 6. Opinia w sprawie łączenia ruchu pieszego i rowerowego
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchem rowerów), znak D-40 (strefa zamieszkania, w tym umieszczony za kombinacją znaków B-1 i T-22 co eliminuje ruch pojazdów samochodowych), kombinacja znaków C-16 i T-22 dopuszczająca ruch rowerów ...
- Utworzone: 31 styczeń 2013
- 7. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Inżynieria ruchu)
- ... Jeszcze bardziej oczywista wydaje się być sprawa stref zamieszkania. Znak D-40 tak naprawdę reguluje większość aspektów organizacji ruchu. Wprowadza ograniczenie prędkości, określa sytuację pieszego w ...
- Utworzone: 02 luty 2011
- 8. Metody i środki techniczne uspokojenia ruchu kołowego - aspekty prawne (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- ... (znaki D-40 i D-41), których parametry geometryczne umożliwiają jazdę z prędkością przekraczającą prędkość dopuszczalną, zaleca się stosowanie urządzeń lub rozwiązań wymuszających powolną jazdę (progi ...
- Utworzone: 12 maj 2010
- 9. Metody i środki techniczne uspokojenia ruchu kołowego - aspekty prawne (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... też specjalnie potraktowana w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów obowiązujących w ruchu drogowym. Znak D-40 „strefa zamieszkania” oznacza wjazd do strefy zamieszkania. Znak D-41 „koniec strefy ...
- Utworzone: 10 maj 2010