Prawie 5 tys. podpisów zebrano pod apelem o budowę obwodnicy Łomży. W ten sposób społeczny komitet wspiera działania prezydenta, który domaga się przyspieszenia prac, a w szczególności jak najszybszego wydania decyzji środowiskowej.

Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski podczas spotkania z Lechem Witeckim, szefem GDDKiA, poprosił go o bardzo precyzyjne dane, które pozwolą odpowiedzieć na pytanie jak doszło do tego, że niewłaściwie przygotowany raport przyrodniczy spowodował wyłączenie obwodnicy Łomży z decyzji środowiskowej dla S61. Chce także dokładnie wiedzieć, co do tej pory zrobili urzędnicy GDDKiA, aby poprawić raport i – zgodnie z obietnicą złożoną wojewodzie podlaskiemu – złożyć gotowy raport na przełomie roku. Prezydent przedstawił też plan remontu ul. Wojska Polskiego odcinkami od strony ronda Kościuszki i budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego i Meblowej. Te inwestycje sprawią, że Łomża stanie się w przyszłym roku praktycznie nieprzejezdna dla tirów.  

Mieczysław Czerniawski, wspólnie z przedstawicielami komitetu, po zakończeniu akcji zbierania podpisów, wypełnione formularze wraz z własną petycją ws. obwodnicy zamierza zawieźć do wicepremiera Janusza Piechocińskiego oraz ministerstwa transportu. Do tych materiałów dołączy również stanowisko Rady Miejskiej w tej sprawie oraz odpowiedzi, jakie w ostatnim czasie otrzymał z GDOŚ i GDDKiA w Warszawie oraz białostockich oddziałów RDOŚ i GDDKiA, a także dokumentację wieloletnich działań podejmowanych przez władze Łomży.

Źródło: UM Łomża

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.