Ruszyły prace przy budowie fundamentów pod filary tramwajowej estakady nad ul. Fordońską oraz Kamienną w Bydgoszczy. Wiosną rozpocznie się także przebudowa pętli na ul. Wyścigowej. Tramwaj do Fordonu to największy projekt tego typu realizowany obecnie w Polsce i prawdopodobnie najbardziej oczekiwana linia.

Najbardziej zaawansowane roboty toczą się od strony ul. Fordońskiej. Estakada przetnie północną jezdnię ulicy, następnie przejdzie nad dwiema jezdniami Kamiennej, torami kolejowym stacji Bydgoszcz Wschód, magistralą węglową i ul. Lewińskiego. Konstrukcja będzie miała aż 550 metrów długości. Budowlańcom sprzyjają warunki gruntowe, które pozwalają wykonywać fundamenty podpór bez tak zwanego palowania. W sumie zbudowanych zostanie 20 podpór. Obecnie prowadzone prace nie wiążą się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest jedynie zajęcie jednego z trzech pasów ruchu na Fordońskiej (pasa wyjazdu ze stacji benzynowej w stronę centrum).

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.



W połowie marca natomiast ruszą prace przy korygowaniu przebiegu południowej jezdni ul. Kamiennej oraz przy tak zwanym korytowaniu (przygotowanie podłoża pod torowisko) na całym 10-kilometrowym odcinku.

W maju planowane jest rozpoczęcie przebudowy pętli na ul. Wyścigowej oraz budowa rozjazdów umożliwiających wjazd na nową trasę w kierunku Fordonu. Pętla zostanie przesunięta na wschodnią stronę ulicy Wyścigowej. Powstaną tam trzy tory wraz z peronami. Po otwarciu torowiska do Fordonu będzie to typowa pętla awaryjna. Tramwaje będą mogły na niej zawracać w przypadku prowadzenia prac torowych lub awarii. Konieczne będzie także zamknięcie północnej jezdni ul. Fordońskiej w rejonie Wyścigowej. Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią południową.

- Warto podkreślić, że budowa linii do Fordonu, to jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce, kosztująca 290 mln zł. Będzie ona również połączona z zakupem 12 niskopodłogowych tramwajów. Pozwoli to skrócić czas przejazdu pomiędzy największą dzielnicą i centrum oraz zdecydowanie podnieść komfort podróży – mówił prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Dla porównania budowa od podstaw linii tramwajowej w Olsztynie o długości 10 km kosztuje 249 mln zł. Na budowę linii tramwajowej na Piecki i Migowo o długości 3,6 km Gdańsk wyda 116 mln zł. 8-kilometrowy odcinek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju kosztuje natomiast 240 mln zł. Kraków na trasę tramwajową Lipska-Wielicka o długości 2,1 km zarezerwował 150 mln zł. Rozbudowa sieci tramwajowej w Toruniu zamknie się kwotą 47,3 mln zł.

Źródło: UM Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.