Port Lotniczy Lublin S.A. już wkrótce będzie miał nowe drogi zbudowane w ramach projektu „rozbudowy regionalnego portu lotniczego”.
Wykonawca (firma Strabag) ma na realizację zadania 30 dni. Prowadzi już prace ziemne i układa pierwsze warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego, dostosowanej do nawet najtrudniejszych manewrów, w tym obsługi technicznej samolotów przy lądowaniu awaryjnym. Długość budowanych dróg, szerokich na 4 do 7 metrów, wyniesie ponad 8 km.
Największe znaczenie będą miały drogi patrolowe wykorzystywane przez służby ochrony i serwisowe, także podczas ewentualnych akcji podejmowania samolotów w trybie awaryjnym. W ramach inwestycji budowane są także drogi pożarowe i techniczne.
- Technologia budowy dróg na terenie lotniska niczym się nie różni od technologii wykorzystywanych na drogach - stosowane są te same maszyny, te same materiały i remont wykonywany jest przez tych samych fachowców. Różnica polega jedynie na organizacji robót - jest to praca na czas, z reguły w środku nocy, asfaltobeton musi być dostarczony na budowę w ściśle określonym czasie, w określonej temperaturze (ze względu na warunki atmosferyczne - wiatr, temperatura). Kilka godzin później, po świeżo ułożonej nawierzchni odbywa się regularny ruch samolotów - wyjaśnia Paweł Antonik, Prezes Strabag Sp. z o.o. Budownictwo Infrastruktury.