345 mln zł, czyli aż o 90 mln zł więcej niż przed rokiem zaplanowano na inwestycje w projekcie przyszłorocznego budżetu w Bydgoszczy. Najwięcej środków przeznaczone ma być na zadania z zakresu transportu i łączności.

Wśród inwestycji związanych z transportem i łącznością, zaplanowanych w projekcie budżetu miasta na 2014 r., największe wydatki dotyczą: kontynuacji zadania z zakresu Inteligentnych Systemów Transportowych (20,953 mln zł), wykup nieruchomości i odszkodowania pod budowę linii tramwajowej do Fordonu (23,746 mln zł) oraz dokapitalizowanie spółki Tramwaj Fordon (5,779 mln zł), budowa ul. Nowokieleckiej (12,836 mln zł), budowa wiaduktów i przystanków kolejowych BiT City (35,861 mln zł), kontynuacja budowy Trasy Uniwersyteckiej – jej przedłużenia od ul. Wojska Polskiego do al. Jana Pawła II (tzw. II etap, 7 mln zł), budowa przeprawy mostowej przez Kanał Bydgoski wraz z układem drogowym (12,290 mln zł), rewitalizacja ul. Gdańskiej na odcinku od ul. Śniadeckich do ul. Kamiennej (7,932 mln zł), przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granic miasta (8,472 mln zł), dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych przejść podziemnych na ul. Zygmunta Augusta, w okolicach dworca kolejowego (1,5 mln zł), rewitalizacja strefy śródmiejskiej (10,276 mln zł), przebudowa obiektów mostowych w rejonie Starego Rynku/most Jerzego Sulimy-Kamińskiego (8,507 mln zł). W projekcie budżetu zarezerwowano też środki na budowę i modernizację oświetlenia ulicznego (12 mln zł).

Źródło: UM Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.