Stowarzyszenie Klub Inżynierii Ruchu, w oparciu o zebrane opinie swoich członków, przygotowało i przesłało do MTBiGM własne stanowisko do resortowego projektu zmian rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
W stanowisku Stowarzyszenie KLIR podkreśla, że cechą projektów czasowych organizacji ruchu jest krótkotrwałość ich obowiązywania, konieczność wprowadzania na bieżąco korekt wywołanych nieprzewidzianymi sytuacjami. Trudno sobie więc wyobrazić, by zgodnie z ust. 1a §4 projektowanej zmiany rozporządzenia, projekt tej organizacji ruchu wykonywany był w ramach przepisów prawa budowlanego.
W § 12 ust. 5a projektowany zapis stwierdza: „Jeżeli organizacja ruchu ma charakter tymczasowy, organ zarządzający ruchem przeprowadza co najmniej jedną kontrolę (…) w każdym miesiącu funkcjonowania czasowej organizacji ruchu (…)”. W swoim stanowisku KLIR podkreśla, że ciągła kontrola tymczasowych organizacji powinna być w gestii inżyniera budowy i/lub inspektora nadzoru. Organ zarządzający ruchem powinien być zobowiązany do uczestniczenia jedynie w momencie wdrożenia projektu oraz zakończenia jego obowiązywania.
KLIR zwraca ponadto uwagę na konieczność wprowadzenia zmian w przepisach powiązanych, np. w rozporządzeniu MTBiGM w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Stowarzyszenie wskazuje też na konieczność oszacowania skutków finansowych nowej regulacji. Dodatkowe koszty wiążą się bowiem nie tylko z przygotowaniem projektów organizacji ruchu w strefach ruchu. Potencjalne koszty wzrosną również z powodu wzmożenia kontroli na drogach.