Najprawdopodobniej już w listopadzie zostanie otwarty kolejny, 5-km odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od Siechnic do Żernik Wrocławskich, a budowa dwóch kolejnych Łany-Długołęka i Żerniki Wrocławskie-Bielany Wrocławskie może ruszyć jeszcze w 2015 roku.
Na prawie całym odcinku drugiego etapu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ułożona jest już warstwa wiążąca nawierzchni. W ciągu kilku tygodni zacznie się układanie warstwy ścieralnej, czyli ostatniej, po której jeżdżą pojazdy. Nowa jezdnia połączy istniejącą drogę Łany–Siechnice (rondo z DK94) z Żernikami Wrocławskimi.
Pod nowym fragmentem drogi biegną trzy linie kolejowe. Sporym wyzwaniem dla budowniczych było to, że na czas prac nie można było wstrzymać ruchu pociągów pod dwoma budowanymi wiaduktami.
Na potrzeby WOW trzeba było przebudować ulicę Zacharzycką w Świętej Katarzynie oraz ul. Kolejową w Iwinach. Wzdłuż nowego odcinka obwodnicy wytyczono ciąg pieszo-rowerowy.
Natomiast w przyszłym roku zarząd województwa chce ogłosić przetargi na dwa brakujące odcinki Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (Łany- Długołęka i Żerniki Wrocławskie-Bielany Wrocławskie). Całą Wschodnią Obwodnicą Wrocławia kierowcy mogliby pojechać na przełomie 2016 i 2017 roku.
Źródło: UM Wrocław