W stolicy Lubelszczyzny działają już nowa Mełgiewska i przedłużenie Grygowej. Drogi pozwolą szybciej dojechać do portu lotniczego w Świdniku i do obwodnicy miasta. Budowę dofinansował Program Rozwój Polski Wschodniej.
Nowe drogi dostosowują sieć komunikacyjną do zmian we wschodniej części Lublina. W grudniu 2012 r. w Świdniku otwarto port lotniczy. Do grudnia 2013 roku powstanie obwodnica Lublina w ciągu tras ekspresowych S12, S17 i S19. Tymczasem drogi w tej części miasta były wąskie i prowadziły przez tereny przemysłowo-składowe. Ruch na wąskich drogach blokowały dojazdy do posesji i zakładów przemysłowych. Jeździły tędy także autobusy.
Aby łatwiej było wyjechać z miasta ku Świdnikowi i obwodnicy, poszerzono ulicę Metalurgiczną, czyli przedłużenie Mełgiewskiej. Przebudowany jest także fragment ul. Antoniny Grygowej. To w sumie prawie 3 km nowych dróg. Są one dwujezdniowe, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Stworzono też nowy węzeł drogowy, trzy wiadukty, w tym jeden nad linią kolejową. Powstały zjazdy, nowe odcinki dróg lokalnych, ekrany akustyczne, chodniki, zatoki autobusowe i oświetlenie.
Inwestycja kosztowała prawie 140 mln zł, dofinansowanie wyniosło ponad 67 mln zł. Powstawała dwa lata. Odbiory techniczne, które formalnie kończą budowę, odbyły się w grudniu 2012 r.
Nowa Mełgiewska nie jest jedynym nowym dojazdem do obwodnicy Lublina. Właśnie rozpoczęła się przebudowa Al. Solidarności, która pozwoli dojechać do węzła Dąbrowica. – Kolejnym dojazdem do obwodnicy będzie Poligonowa, która doprowadzi ruch do drogi ekspresowej w Jakubowicach – zapowiada Karol Kieliszek z biura prasowego urzędu miasta.
Źródło: MRR