W Lizbonie zorganizowano kampanię informacyjną na temat zrównoważonej mobilności „Jeden samochód mniej”. Celem kampanii jest ograniczenie korzystania z prywatnych samochodów i uświadomienie mieszkańcom miasta ich wpływu na środowisko oraz jakość życia.

Pomysłodawcą kampanii jest CARRIS, firma oferująca zbiorowy transport pasażerski w aglomeracji lizbońskiej, gdzie rozpoczęto akcję. Są już natomiast plany na rozszerzenie jej zasięgu na całą Portugalię. CARRIS stworzył stronę internetową, gdzie każdy zainteresowany może znaleźć informacje na temat zrównoważonej mobilności, poznać ekologiczne, społeczne i ekonomiczne korzyści, jakie są z nią związane. Każdy może obliczyć tam swój Index Zrównoważonej Mobilności (ISM – Index of Sustainable Mobility). W tym celu należy wypełnić ankietę, która dotyczy trzech obszarów oddziaływania: ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. Organizatorzy stwierdzili, że dzięki dostarczeniu odpowiednich informacji dużej liczbie odbiorców, uda się zaangażować mieszkańców do starań na rzecz polepszenia jakości życia w ich mieście.

Kampania skupiła wokół siebie partnerów, którzy również propagują zrównoważoną mobilność, niezależnie od branży w jakiej działają (środowisko, zdrowie, bezpieczeństwo, transport). Były to instytucje publiczne (Zarząd Transportu w Lizbonie, Instytut ds. Mobilności i Transportu Lądowego), firmy (Siemens), czy organizacje pozarządowe na rzecz ochrony środowiska.

Akcja „Jeden samochód mniej” jest szeroko dostępna w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, YouTube. Kampania ma także własny blog z ponad 1600 zarejestrowanymi użytkownikami.

Źródło: Eltis

Tł. Ilona Hałucha

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.