Prawie kilometrowej długości most połączy województwa świętokrzyskie i podkarpackie. 24 października w Kielcach podpisano umowy na dofinansowanie inwestycji, która zakłada także stworzenie układu komunikacyjnego łączącego most z okolicznymi drogami. Na ten cel przeznaczono 304 mln zł z Programu Rozwój Polski Wschodniej.

Realizacja przedsięwzięcia w postaci nowej trasy drogowo-mostowej relacji Kielce-Rzeszów z najważniejszym jej elementem, czyli budową mostu w rejonie Połańca ma wielkie znaczenie dla rozwoju obu regionów. Połączy dwa sąsiadujące ze sobą powiaty: mielecki i staszowski. Ułatwi dostęp do miejsc pracy ulokowanych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec, a region świętokrzyski zyska lepsze skomunikowanie z trasami międzynarodowymi - na Ukrainę (autostradą A4 przez przejście graniczne Korczowa) oraz do Słowacji przez Krosno i przejście w Barlinku. Trasa ta będzie także alternatywą dla dróg krajowych nr 9 i nr 73, które łączą Kielce ze wschodem kraju przez mosty w Nagnajowie i Szczucinie.

Wartość całkowita projektu pn. Likwidacja barier rozwojowych - most na Wiśle z przebudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875 to ponad 390 mln zł. Za jego realizację odpowiadają dwa województwa: świętokrzyskie i podkarpackie, które otrzymają odpowiednio 121,5 mln zł i 182,5 mln zł. Most wybuduje konsorcjum Mosty Łódź, Vistal Gdynia i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Prace powinny zakończyć się na przełomie III i IV kwartału 2014 roku.

Źródło: MRR

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.