W ubiegłym tygodniu weszły w życie dwa rozporządzenia ministra transportu i jedno ministra infrastruktury i rozwoju.

Od 14 lutego obowiązują przepisy Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 września 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 1326), a także Rozporządzenie Ministrów Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Spraw Wewnętrznych z dnia 3 października 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 1325).

Oba akty wykonawcze wprowadziły zmiany dotyczące znaków D-44 i D-45 (strefa płatnego parkowania i koniec strefy płatnego parkowania).

Od 14 lutego obowiązuje też Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 2014 nr 0 poz. 186). Głównym celem nowelizacji było wskazanie wymagań wobec umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą. Zgodnie z nowelizacją umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie może naruszać elementów technicznych drogi, nie może przyczyniać się do czasowego lub trwałego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenia wartości użytkowej drogi, ani nie może wpływać negatywnie na system korzeniowy drzew.

Źródło: Sejm RP

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.