Obwodnica Nowej Soli wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Ułatwi też dotarcie do strefy ekonomicznej potencjalnym inwestorom. Kosztuje ponad 46 mln zł i została wpisana na listę projektów kluczowych samorządu województwa. - To właśnie takie inwestycje wpływają na rozwój regionu - mówiła marszałek Elżbieta Polak podczas symbolicznego otwarcia budowy.
Inwestycja współfinansowana jest z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego kwotą 37,82 mln zł. Za zgodą radnych wojewódzkich z budżetu samorządu na budowę obwodnicy przeznaczono 8,77 mln zł. Wykonawcą jest Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Planowana trasa przebiega na początkowej długości na terenie gminy Nowa Sól głównie przez tereny leśne, a na pozostałej długości na terenie Miasta Nowa Sól przez tereny przemysłowe i zalewowe, przy czym pomiędzy linią kolejową a ul. Głogowską przez zwartą zabudowę mieszkaniową.
W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4,86 km oraz 2 skanalizowane skrzyżowania, skrzyżowanie typu rondo z ul. Przyszłości, kanalizacja deszczowa na całej długości trasy, wiadukt WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin, przejazd drogowy WD-1 nad obwodnicą, przepusty, oświetlenie w obrębie ronda oraz wiaduktu, zbiorniki odparowujące, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz drogi zbiorcze.
Trasa obejścia połączy istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego z gęstej i ciasnej zabudowy Nowej Soli poza granice terenu zabudowanego. Skróci się czas przejazdu przez miasto i zwiększy się komfort jazdy oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego