Najtańszą ofertę na budowę I odcinka obwodnicy Marek złożyło konsorcjum firm z Salini Polska Sp. z o.o. na czele.
Dokończenie projektowania i realizację prac firma wyceniła na 331,6 mln zł. Natomiast na budowę II odcinka obwodnicy, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Astaldi S.p.A., z ceną 405,8 mln zł.

Najwyższe oferty na te zadania wynoszą odpowiednio 559,1 oraz 620,5 mln zł.

Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" – o długości 7,2 km.

Wykonawca wybierany jest w drodze przetargu ograniczonego. Do składania ofert cenowych na realizację pierwszego zadania zostało zaproszonych 18 wykonawców, a drugiego - 20 wykonawców.

W trakcie postępowania oferenci zadali około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Kryterium oceny oferty jest cena.

Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II – na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już około 40 proc., czyli 37,5 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych około 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) trwa postępowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy – 19 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnicą Warszawy, przygotowywana jest dokumentacja projektowa.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.