15 pażdziernika otwarto wschodnią część obwodnicy Lublina, pomiędzy położonym na przecięciu z DK nr 19 węzłem Lublin Rudnik a funkcjonującym już wyjazdem z miasta w stronę miejscowości Piaski. Ruch tranzytowy od Piask w stronę Warszawy będzie przebiegał tak jak dotychczas przez Lublin (aleje: Witosa, Tysiąclecia oraz Solidarności) i dalej poprzez nowo oddany łącznik do węzła Lublin Sławinek.

Niespełna 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S17 ułatwi także dojazd na lotnisko w Świdniku.

Oddany do użytkowania odcinek drogi jest czwartym z pięciu na jakie podzielono budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski. Kierowcy jeszcze do niedawna korzystali z dwóch skrajnych odcinków. Końcowego, od Lublina w kierunku miejscowości Piaski wraz z obwodnicą tego miasta oraz początkowego od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków (o łącznej długości 36,4 km).

25 września br. oddano do użytku odcinek pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek (7,7 km długości) wraz z łącznikiem (2 km) prowadzącym do granic Lublina i przedłużenia al. Solidarności. Natomiast 15 października oddana została wschodnia część obwodnicy Lublina (długość 12,8 km). Na przełomie października i listopada otwarty zostanie północny fragment obwodnicy pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik (10,2 km) co pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy, a kierowcy będą mieli do dyspozycji już całą, blisko 70-kilometrową trasę szybkiego ruchu.

Odcinek Lublin Rudnik - Lublin Felin

Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Felin podpisano 6 grudnia 2011 roku. Wartość inwestycji wyniosła ok. 829,4 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 12,8 km drogi ekspresowej oraz ponad 21 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Powstały trzy węzły drogowe oraz wiele obiektów inżynieryjnych z najbardziej okazałym, estakadą o długości blisko 1000 metrów przecinającą dolinę Bystrzycy Jakubowickiej. Taki obiekt inżynieryjny, zdecydowanie droższy od tradycyjnego nasypu i krótszego mostu nad Bystrzycą, powstał za sprawą dbałości o położony w sąsiedztwie obszar natura 2000. Estakada posiada system szczelnej kanalizacji odprowadzający wody opadowe do specjalnego zbiornika, skąd są przepompowywane do kanalizacji.

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to około 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to około 2,2 mld zł.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.