W październiku zaawansowanie finansowe prac przy remoncie drogi krajowej nr 1 w Tychach przekroczyło 21 mln zł, a wartość zafakturowanych robót to ponad 19 mln zł. Oznacza to, że w samym wrześniu przerobiono przeszło 5 mln zł.

Na remontowanym odcinku "jedynki" rozpoczęły się pierwsze roboty bitumiczne. Podbudowę asfaltową ułożono na krótkim odcinku próbnym pomiędzy ul. Przemysłową a węzłem Piłsudskiego. Roboty mają zakończyć się na wysokości mostu nad rzeką Gostynką. Jednocześnie na odcinku od granicy lasu do węzła z S1 przygotowana została podbudowa i układane są krawężniki. Po zakończeniu tych prac również tutaj będzie można wylać asfalt.

Planowo na tych odcinkach do końca roku mają zostać wyłożone dwie z trzech warstw bitumicznych nawierzchni, czyli podbudowa zasadnicza i warstwa wiążąca. Pozwoli to na przełożenie ruchu, tak by w sezonie zimowym wykonawca mógł przystąpić do rozbiórki czynnej obecnie jezdni. Ostatnia, ścieralna warstwa nawierzchni będzie wylana wiosną. Należy ją wykładać na dłuższym odcinku po to, żeby zminimalizować ilość tzw. szwów technologicznych. Są to miejscach, gdzie kończy się odcinek asfaltu ułożony jednego dnia, a zaczyna kolejny, układany następnego dnia. Maksymalne wyeliminowanie szwów technologicznych wpływa na poprawę warunków eksploatacyjnych drogi.

Wzrost tempa prac można zaobserwować również na obiektach. W rejonie gdzie ma powstać nowy wiadukt nad al. Niepodległości wykonano pierwszy etap nasypu. Teraz po obu stronach wiaduktu wykonywana jest ściana oporowa. Zakończono budowę przejścia podziemnego w ul. Targiela oraz remont mostu zachodniego nad rzeką Gostynką. Oba te obiekty są gotowe w części konstrukcyjnej. Dobiega końca budowa jednej części przejścia podziemnego w rejonie ulic Edukacji. Prace prowadzone są po stronie wschodniej. Dodatkowo we wrześniu zakończono przebudowę linii wysokiego napięcia.

Jednym z ważniejszych elementów przebudowy drogi nr 1 jest wiadukt nad torami PKP. Z jednej strony drogi wykonano pierwszy przyczółek, czyli element konstrukcyjny stanowiący podporę płyty wiaduktu. Aktualnie po przeciwnej stronie torów przystąpiono do budowy drugiego przyczółka.

Źródło: MZUiM Tychy

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.