Koleinowanie nawierzchni przez przeciążane pojazdy to najbardziej widoczny i odczuwalny skutek dla przeciętnego użytkownika drogi. Dla właściciela i zarządcy drogi remont zdewastowanej nawierzchni to jedna z najbardziej kosztownych inwestycji. Inspekcja Transportu Drogowego w Płocku ma od ubiegłego roku do dyspozycji nowoczesną wagę do preselekcyjnego ważenia pojazdów. Od maja na płockich ulicach skutecznie działają mieszane patrole Straży Miejskiej i Policji, które przede wszystkim kontrolują przeciążone ciężarówki.
W ramach konsekwentnie realizowanej strategii zabezpieczającej płockie drogi przed degradacją, jeszcze w 2012 roku powstanie we współpracy MZD i IBDiM kolejna waga systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów na Trasie ks. J. Popiełuszki przed Mostem Solidarności na południowym wjeździe do Płocka na drogach krajowych nr 60 i 62. Na realizację tego zadania są zabezpieczone w budżetach odpowiednie środki. Trzecia waga jest przewidziana na północnym wjeździe do Płocka na planowanej trasie łączącej rondo Wojska Polskiego z rondem w Boryszewie.
W tym roku powstaną także dwie nowe zatoki do stacjonarnego ważenia pojazdów przez uprawnione służby (ul. Wyszogrodzka, Trasa Popiełuszki). Pozwoli to usprawnić i uszczelnić kontrole bez konieczności prowadzenia przeciążonych pojazdów na zalegalizowaną wagę na ul. Dobrzykowskiej. Natomiast od grudnia 2011 r. działa w Płocku pierwsze nowoczesne urządzenie do preselekcyjnego ważenia pojazdów. Wszystko po to, aby ograniczyć, a w konsekwencji wyeliminować przeładowane pojazdy niszczące płockie drogi.
Na przewoźników przeładowanych TIR-ów są nakładane kary administracyjne sięgające od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a przeładowane pojazdy są eliminowane z ruchu.
Źródło: MZD w Płocku