Modernizacja drogi nr 252 łączącej Inowrocław z Włocławkiem kończy pierwszy etap odnowy kujawsko-pomorskich tras wojewódzkich z wykorzystaniem funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W ostatnich latach samorząd województwa przeznaczył na ten cel prawie pół miliarda złotych.

- W 2007 roku rozpoczęliśmy realizację ambitnego programu modernizacji tras wojewódzkich. W ciągu 6 lat udało się przebudować blisko ćwierć tysiąca kilometrów dróg. Priorytetem była poprawa dostępności komunikacyjnej autostrady A1 oraz projektowanych tras szybkiego ruchu S5 i S10 – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Jedną z pierwszych inwestycji, współfinansowanych dzięki środkom z Unii Europejskiej, była przebudowa DW nr 246 łączącej Łabiszyn, Szubin i Nakło. W tej części województwa ze środków naszego Regionalnego Programu Operacyjnego dofinansowana została także modernizacja DW nr 247 łączącej Szubin z Kcynią oraz DW nr 241 łączącej Kcynię, Nakło i Sępólno Krajeńskie.

Na północy województwa kujawsko-pomorskiego zmodernizowano trzy ważne drogi. Kluczowe znaczenie dla komunikacji miała przebudowa DW nr 534 liczącej ponad 75 kilometrów, łączącej Grudziądz, Wąbrzeźno i Rypin. Wraz z modernizacją DW nr 560 łączącej Brodnicę, Rypin i Sierpc powstało natomiast jedno z pierwszych rond turbinowych w regionie. Odnowiona została też droga nr 553 łącząca Toruń z Wybczem.

W tym roku zakończy się przebudowa ciągu dróg nr 251 oraz nr 252 (Żnin – Inowrocław – Włocławek). To największy projekt realizowany w regionie. Wartość zadania to 108 mln zł, a do przebudowy wytypowano blisko 63 kilometry trasy. Na wszystkich drogach, które zostały zmodernizowane, stosowano szereg rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo.

Jeszcze w tym roku powinny się zakończyć prace nad dokumentacją dla modernizacji DW nr 251 Żnin-granica województwa, DW nr 255 Pakość - Strzelno, DW nr 265 Brześć – Kowal, DW nr 559 Lipno – granica województwa. W fazie projektowania znajdują się także odcinki DW nr 240 Świecie - Tuchola, DW nr 241 Tuchola - Sępólno Krajeńskie i DW nr 254 Brzoza - Wylatowo. Priorytetem jest DW nr 548, która prowadzi do węzła autostradowego w Lisewie, a jej obecny stan nie pozwala na to, by korzystały z niej pojazdy o masie powyżej 15 ton.

Środki rozdysponowane przez samorząd województwa trafiły też na budowę obwodnic kilku miast. Dzięki tym inwestycjom udało się już wyprowadzić część ruchu tranzytowego z Brodnicy, Chełmna, Janikowa i Pakości. Wkrótce zostanie oddana do użytku obwodnica Mogilna. Trwa również budowa obwodnicy Mroczy.

Wspólnie z gminami i powiatami z regionu samorząd województwa realizuje też inwestycje w ramach Drogowej Inicjatywy Samorządowej. Razem finansowane są takie działania jak budowy chodników, azyli dla pieszych, zatok autobusowych, ścieżek rowerowych, pieszojezdni oraz barier ochronnych.

Źródło: ZDW w Bydgoszcz

Komentarze  
Jotgie
0 #1 Jotgie 2013-03-14 12:28
Chwała, że tak dużo się robi i faktycznie jeździ się zdecydowanie lepiej. Jednak cała modernizacja opiera się wyłącznie na zasadzie "jak najwięcej kilometrów" a brakuje miejscowych ekstremalnych rozwiązań w postaci np. obwodnic. Przejazd przez np. Zakrzewo jest horrorem! W jednym z miejsc przejeżdża się dosłownie kilka metrów od szkoły! Nie wiem, czy jest tam planowana jakaś większa zmiana (korzystam z tej drogi jako alternatywy tranzytowej jadąc z północy Polski do Włocławka).
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.