Ostatniego dnia października oddano do użytku prawie 10-km, północną część obwodnicy Lublina. Odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik połączył funkcjonujące już pozostałe fragmenty, pozwalając skorzystać z całej trasy. Przejazd blisko 70-kilometrowego odcinka od węzła Kurów Zachód do węzła Piaski Wschód zajmuje tylko 35 minut.
Ten fragment S17 pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik będzie w przyszłości najbardziej obciążoną częścią obwodnicy. Stanowi bowiem wspólny przebieg trzech dróg ekspresowych: S12, S17 i S19. Z tego powodu zbudowano go w układzie docelowym z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Węzły Lublin Sławinek i Lublin Rudnik są największymi na obwodnicy Lublina. Znajdujący się pomiędzy nimi węzeł Lublin Czechów początkowo będzie wyłączony z użytkowania. Po ukończeniu przez Zarząd Dróg Wojewódzkich budowy łącznika z węzła do DW nr 809 będzie można zjechać z węzła na północ. W przyszłym roku Lublin wspólnie z ZDW ukończy budowę ul. Poligonowej, co umożliwi zjazd z węzła na południe do Lublina.
Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik podpisano 6 grudnia 2011 roku. Wartość inwestycji wyniosła około 659,5 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 9,6 km drogi ekspresowej, przebudowano wylot z Lublina na Lubartów w ciągu DK 19 (3,2 km) oraz wykonano ponad 27 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Powstały dwa węzły drogowe oraz wiele obiektów inżynieryjnych
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski, największej tego rodzaju inwestycji na terenie województwa lubelskiego, współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to około 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to około 2,2 mld zł. Umowę na realizację pierwszego z pięciu odcinków podpisano 12 listopada 2010 roku.
Źródło: GDDKiA O/Lublin