W najbliższym czasie, w związku z przebudową drogi krajowej nr 1 w Tychach, na dwóch odcinkach zostaną wprowadzone zmiany w dotychczasowej organizacji ruch.

Od skrzyżowania z ul. Edukacji i ul. Frycza Modrzewskiego do węzła Wartogłowiec z ruchu wyłączony będzie kolejny fragment jezdni wschodniej. Pojazdy, zarówno od strony Katowic, jak i Bielska-Białej, poruszać się będą jezdnią zachodnią po jednym pasie w każdym kierunku. Z kolei na odcinku od ul. Przemysłowej do rejonu mostu nad rzeką Gostynką wyłączeniu ulegnie fragment jezdni zachodniej, a ruch odbywać się będzie jezdnią wschodnią w obu kierunkach.

W miejscach planowanych zawężeń obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h.

***

Projekt „Przebudowa DK nr 1 i 86 Gdańsk - Cieszyn w granicach miasta Tychy - odcinek DK - 1 km 0+000 do 5+656 i DK- 86 km 27+448 do 28 + 648”, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, zakłada kompleksową przebudowę drogi krajowej nr 1 i nr 86 Gdańsk - Cieszyn na odcinku około 6,4 km. Głównym celem jaki stawia sobie Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach to udrożnienie ruchu na odcinku od wyjazdu z Lasu Czułowskiego do granicy Tychów z Kobiórem. DK 1/86 to bardzo ważny punkt, w którym kumuluje się ruch lokalny, regionalny, krajowy i międzynarodowy. Trasa ta dzieli miasto na dwie części, co powoduje liczne problemy techniczne, funkcjonale oraz ekonomiczne. Trasa ta jest nie dostosowana do zwiększającego się ruchu tranzytowego, w związku z tym powoduje to wzrost kosztów społeczno-gospodarczych, takich jak dodatkowy czas podróży, wypadki na trasie, zwiększone koszty eksploatacji pojazdów oraz emisja spalin, hałasu i wibracji.

Przebudowa "jedynki" ograniczy wpływ szkodliwych czynników na otoczenie dzięki budowie ekranów akustycznych, położeniu tzw. cichej nawierzchni na odcinkach bez możliwości ekranowania oraz realizacji spójnego systemu odwodnień z urządzeniami podczyszczającymi wody opadowe.

Przebudowa trasy wraz z realizacją obiektów inżynierskich (bezkolizyjne węzły, włączenia, jezdnie serwisowe, podziemne przejścia dla pieszych, wiadukty) wraz z modernizacją skrzyżowań podniesie znacząco komfort mieszkańców oraz innych użytkowników drogi.

Źródło: MZUiM Tychy

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.