W tzw. II exposé premier Donald Tusk zapowiedział, że w 2013 r. ogłoszony zostanie przetarg na budowę obwodnicy Marek w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Realizację tego postulatu umożliwi przyjęta przez rząd zmiana „Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015”. Oznacza to, że Warszawa obok mostu Grota i wylotówki w Jankach otrzyma nową inwestycję - obwodnicę Marek.

Na obwodnicy zyskają nie tylko kierowcy jadący w stronę wschodniej granicy kraju, ale także mieszkańcy Marek, Pustelnika i Strugi. To oni narażeni są na największe niedogodności związane z obciążeniem tej trasy i zatory komunikacyjne. Obwodnica Marek będzie częścią korytarza I (Warszawa - przejście graniczne w Budziskach), obecnej i przyszłej sieci TEN-T, czyli najważniejszym połączeniem Polski i innych państw Unii Europejskiej z krajami bałtyckimi: Litwą, Łotwą i Estonią. Obwodnica poprawi spójność sieci drogowej, powstanie bowiem jednolity ciąg komunikacyjny - północna obwodnica Warszawy od węzła A2/S8 w Konotopie do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina.

Obecnie droga wylotowa przez Marki w kierunku Białegostoku jest najbardziej obciążoną trasą nie tylko w Warszawie, ale i całej Polsce.

Źródło: KPRM

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.