Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje, że przez najbliższe półtora miesiąca oczekuje na oferty od firm oraz konsorcjów zainteresowanych budową nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową nr 8. Koperty z ofertami zostaną otworzone we wrześniu. W radomskiej jednostce jest to najpoważniejsze postępowanie od momentu wyłonienia wykonawcy obwodnicy południowej.

Inwestycja będzie kontynuacją zakończonej w roku 2011 przebudowy Młodzianowskiej na odcinku pomiędzy Sedlaka a Gdyńską. Było to zadanie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość tego projektu wynosiła 11 milionów 514 tysięcy złotych, natomiast kwota dofinansowania, jaką wtedy otrzymało miasto, osiągnęła 85 procent kosztów całej inwestycji. W ramach prac przy budowie i przebudowie ulicy Młodzianowskiej wykonano prawie kilometr jezdni. Przebudowane zostały skrzyżowania z ulicami Sedlaka, Chałubińskiego i Gdyńską oraz skrzyżowanie ulic Młodzianowskiej i Blaszanej. Również wybudowano lub przebudowano chodniki, kanalizację telekomunikacyjną, sanitarną i deszczową, oświetlenie.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje, że w tym roku rozpoczną się dalsze prace na Młodzianowskiej. Planuje się przebudowę kolejnego odcinka tej ulicy (od Gdyńskiej do torów kolejowych), budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej (na wschód od starej jezdni, aż do ulicy Cisowej), przebudowę istniejącego fragmentu Młodzianowskiej (od Cisowej do Armii Ludowej) i budowę nowego przedłużenia (od Armii Ludowej aż do Godowskiej, wraz z włączeniem do obwodnicy południowej.

Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic Radomia. Kierowcy jadący stamtąd do Śródmieścia muszą obecnie jeździć przez rondo Dmowskiego, które jest mocno obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowane zostało nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II. Powstaną tam dosyć szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Nowa Młodzianowska będzie też przecinała obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, zaś na dole będzie rondo (wiadukt powstał tam już w ramach budowy obwodnicy).

Bardzo ważną częścią inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Ten obiekt razem z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wznoszenia wiaduktu powstanie również nowa jezdnia wzdłuż torów kolejowych - pomiędzy Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta na razie będzie wyłącznie jezdnią lokalną, ale w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S.

Cała inwestycja, czyli budowa wiaduktu nad torami i budowa nowej jezdni ulicy Młodzianowskiej, będą wykonywane jednocześnie. Wyjątek będą stanowiły: skrzyżowanie z Jana Pawła II oraz istniejący fragment Młodzianowskiej - od Cisowej do Armii Ludowej. Ich przebudowa na samym końcu zminimalizuje utrudnienia w okolicach Młodzianowa i Prędocinka.

Zakończenie budowy przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła nad linią kolejową zaplanowano w 2015 roku.

Źródło: MZDiK Radom

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.