W Płocku podpisana została umowa na budowę wewnętrznej obwodnicy miasta, czyli trasy tranzytowej, która połączy rondo Wojska Polskiego z ul. Otolińską, Bielską oraz ul. Długą i PKN Orlen.

Umowę na realizację pierwszego odcinka podpisał prezydent Płocka Andrzej Nowakowski z przedstawicielami konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure oraz Bilfinger Construction.

Oddanie trasy do użytku ma olbrzymie znaczenie dla funkcjonowania układu drogowego w Płocku oraz w regionie. Uruchomienie w ubiegłym roku przejazdu nową ul. Graniczną oraz Targową stworzyło alternatywną drogę dla pojazdów poruszających się między nowym mostem, a drogą w kierunku miejscowości Góra i Płońsk oraz tych jadących w kierunku Ciechanowa. Zbudowanie pierwszego odcinka małej obwodnicy, między rondem Wojska Polskiego a ul. Otolińską całkowicie wyeliminuje ruch tranzytowy jadący do Płońska. Uruchomienie kolejnego – już zaprojektowanego – odcinka od ul. Otolińskiej do ul. Bielskiej – całkowicie wyeliminuje z centrum miasta tranzyt pojazdów poruszających się na kierunki Zachód – kraje nadbałtyckie. Całkowicie wyeliminuje także z Płocka transport kołowy materiałów niebezpiecznych.

Zbudowanie trasy tranzytowej między nowym mostem a ul. Bielską zmieni układ komunikacyjny w północnej części Mazowsza. Droga krajowa nr 60 z Kutna przez Płock do Ciechanowa od wielu lat jest modernizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wiele fragmentów tej szosy można szybko pokonać dzięki zmodernizowanym skrzyżowaniom (np. rondzie w pobliskim Łącku), obwodnicom Kutna, Gostynina czy Raciąża. Na trasie tej niedrożnym odcinkiem pozostawał przejazd przez Płock, gdzie pojazdy musiały kierować się do centrum miasta. Zbudowanie obwodnicy na odcinku nowy most – ul. Bielska udrażnia całą trasę nr 60.

- Dzięki wyprowadzeniu ruchu z centrum Płocka, a chcemy to zrobić do 2016 roku, poprawi się bezpieczeństwo na płockich ulicach – dodawał Andrzej Nowakowski.

Prezydent Płocka podkreślił, że zbudowanie trzeciego odcinka trasy z nowego mostu do PKN Orlen będzie miało także olbrzymie znaczenie dla gospodarki miasta. Dzięki tej drodze obszary przemysłowe w rejonie zakładu produkcyjnego PKN, gdzie funkcjonuje wiele firm wraz z Płockim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym uzyska łatwy i szybki dostęp do drogi krajowej w kierunku Ciechanowa, Płońska, Warszawy i Kutna. Po oddaniu do użytku brakującego odcinka autostrady A1 łatwiej będzie z Orlenu dojechać do Gdańska nową trasą tranzytową przez Płock, przez obwodnicę Gostynina do Strzelec, gdzie znajduje się węzeł komunikacyjny z autostradą A1.

Korzyść z budowy trasy tranzytowej z nowego mostu do ul. Otolińskiej, Bielskiej i Orlenu niesie ze sobą jeszcze tę korzyść, że firmy  mogą ulokować przy niej swoją działalność gospodarczą.

Obwodnica z nowego mostu do Otolińskiej, Bielskiej i Orlenu będzie przypominać trasę, która łączy Tokary z Ciechomicami. Częściowo będzie to cztero-, a częściowo dwupasowa droga.

Podpisana umowa zakłada, że do listopada przyszłego roku powstanie odcinek, który połączy rondo Wojska Polskiego z ul. Otolińską. Będzie on kosztować 33 mln zł.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przygotowawcze, a roboty główne już w 2014 roku. Mają się one zakończyć na przełomie października i listopada przyszłego roku.

Źródło: UM Płock

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.