Rozpoczyna się przebudowa estakad Trasy Łazienkowskiej. Inwestycja polega na generalnym remoncie dziewięciu estakad - ośmiu na węźle z Wisłostradą i jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim. Prace będą wykonywane równocześnie na kilku odcinkach robót w taki sposób, aby ograniczenia w ruchu pojazdów były jak najmniejsze.

28 czerwca około godz. 22.00 z ruchu wyłączone zostaną dwie pierwsze estakady. Będzie to prowadząca w kierunku Pragi Południe estakada wjazdowa z Wisłostrady od strony Wilanowa i estakada wjazdowa z Wisłostrady od strony Żoliborza. Prace rozbiórkowe rozpoczną się wczesnych rankiem 29 czerwca od usuwania nawierzchni asfaltowej na wyłączonych z ruchu łącznicach. Po kilku godzinach ruszy demontaż konstrukcji.

Zmiany w organizacji ruchu, poza wyłączeniem estakad przeznaczonych do rozbiórki, obejmą czasowe zawężenia pasów (przy utrzymaniu ich dotychczasowej liczby) na Wisłostradzie i Trasie Łazienkowskiej oraz obniżenie dopuszczalnej maksymalnej prędkości na Wisłostradzie w rejonie prowadzonej inwestycji do 50 km/h.

Ruch pieszych będzie cały czas utrzymany wzdłuż Wisłostrady od strony Wisły – z możliwością przejścia na drugą stronę przy ulicy Łazienkowskiej oraz wejścia schodami na trasę.

Zapewnione będzie także dojście od ulicy Górnośląskiej do przystanku autobusowego przy Wisłostradzie pod Trasą Łazienkowską (kierunek Wilanów).

Wyłączony z ruchu pieszego zostanie natomiast rejon Wisłostrady w sąsiedztwie Torwaru. Prace rozbiórkowe i operujący tam ciężki sprzęt nie pozwolą na wyznaczenie bezpiecznego przejścia. 

Kolejne dwie estakady, których rozbiórka rozpocznie się w sierpniu to obiekt prowadzący z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum na Wisłostradę w kierunku Żoliborza, a drugi z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Wilanowa. Rozbiórka przęseł nad Wisłostradą będzie prowadzona w godzinach nocnych i wówczas ruch na Wisłostradzie będzie organizowany na jednej jezdni z zachowaniem jednego pasa ruchu w każdym kierunku.

W październiku rozebrana zostanie estakada umożliwiająca wjazd z Wału Miedzeszyńskiego od strony Pragi Północ w kierunku centrum. Jest to jedyna łącznica, która została jeszcze do wyremontowania na węźle Wału Miedzeszyńskiego z Trasą Łazienkowską. Remont pozostałych wykonano w latach 2006-2008.

W sumie w 2013 roku do rozbiórki przewidzianych jest 5 estakad. Pozostałe cztery rozebrane będą w pierwszym kwartale 2014 roku. Również w przyszłym roku przez około 6 miesięcy wszystkie estakady przeznaczone do przebudowy będą niedostępne dla kierowców. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, pierwsze nowe estakady mają być gotowe do ruchu w przyszłoroczne wakacje.

Wykonawcą robót budowlanych jest firma Strabag. Koszt inwestycji to około 31 mln złotych. Budowa zakończy się w 2015 roku. 

Źródło: ZMID w Warszawie

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.