Tunele o długości ponad 13,5 km i 13 stacji – tak do 2019 r. będzie wyglądała II linia metra. Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii podziemnej kolejki – trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim.

Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi będą zmieniały kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek.

Podobnie jak centralny odcinek II linii metra, również ten etap prac będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jest to strategiczny projekt w inwestycjach rządowych i Warszawa ubiega się o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85% inwestycji. Wraz z taborem będzie to 4 mld zł.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.

II linia metra będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka i Bemowa z centrum, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Pociągi kursujące II linią będą znakomitą alternatywą dla podróży samochodem, ponieważ dojazd np. ze stacji Targówek II czy z Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 10-12 minut. A to oznacza, że mniej samochodów wjedzie do centrum i poruszanie się po centralnym rejonie miasta będzie łatwiejsze i przyjemniejsze.  

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.