Kierowcy mają już do dyspozycji prawie 20-kilometrowy odcinek nowych dróg ekspresowych, stanowiący południową obwodnicę aglomeracji łódzkiej. To S8 od węzła Róża do węzła Rzgów oraz S14 od węzła Dobroń do węzła Róża.

Oddany fragment trasy w przyszłości będzie częścią trasy łączącej Dolny Śląsk z centrum kraju. Do użytku oddawane są kolejne odcinki realizacyjne: "7” od węzła Dobroń (S14/DK14) do węzła Róża (S8/S14), część "6" – węzeł Róża i niemal cały "8” od węzła Róża do węzła Rzgów (S8/DK1).

Dzięki temu kierowcy jadący z południa drogą krajową nr 1 i zmierzający w kierunku Łasku, Zduńskiej Woli lub Konstantynowa Łódzkiego i Zgierza będą mogli ominąć centrum Pabianic. To samo dotyczy przemierzających trasę Sieradz – Tomaszów Mazowiecki.

Odcinek "7” liczy sobie 3,6 km i jest w rzeczywistości fragmentem drogi ekspresowej S14. Został wybudowany przez konsorcjum firm DRAGADOS - POL-AQUA. Węzeł Róża, który także został oddany do użytku, stanowi część "6" odcinka realizacyjnego. Biegnie przez gminy Łask i Dobroń, na terenie powiatów łaskiego i pabianickiego.

Umowę z wykonawcą podpisano w październiku 2011 roku. Wartość całego kontraktu to blisko 550 milionów złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.

Odcinek "8”, będący częścią drogi ekspresowej S8 Węzeł Wieluń – Łódź (A1), liczy łącznie blisko 19,5 km długości, jednak do użytku trafi jego 16 kilometrowy fragment (od węzła Róża do węzła Rzgów). Biegnie on przez teren gmin; Rzgów, Tuszyn, Pabianice, Dobroń i Dłutów w powiatach pabianickim i łódzkim wschodnim.

"8" odcinek łączy się z autostradą A1, dzięki czemu w przyszłości jadący z północy, będą tu mogli skręcić na drogę ekspresową S8 i dotrzeć szybko oraz bezpiecznie na Dolny Śląsk.

Jego wykonawcą jest firma BUDIMEX, z którą umowę podpisano w październiku 2011 roku. Prace budowlane ukończono przed terminem, pod koniec 2013 roku. Koszt przedsięwzięcia to blisko 850 milionów złotych Podobnie jak odcinki "6" i "7", odcinek "8" był dofinansowany w ramach POIiŚ.

Źródło: GDDKiA

Komentarze  
Krzysztof
0 #1 Krzysztof 2014-04-29 15:50
Oj czeka nas daleka przyszłość. Tu trochę, tam trochę, i hop sa sa.
A za 4 lata będą ciasne te dwupasmówki. I wszystko w łeb weźmie

Skoro Budimex może zakończyć prace wcześniej. A nie jak inne firmy bankrutując, to głąby za biurka niech patrzą na wartość firmy, a nie koperty.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.