Największa inwestycja drogowa w Lublinie została zakończona. Od wczoraj (25 września) kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka przebudowanej al. Solidarności. Nowa trasa jest jedną z trzech dróg prowadzących do obwodnicy Lublina.

- Wspólnie z budowanym z GDDKiA fragmentem ekspresówki oddaliśmy do ruchu nowy fragment biegnący od al. Solidarności do węzła Lublin Jastków. Wyjazd w kierunku Warszawy był największym wyzwaniem i najdroższą inwestycją realizowaną przez Miasto Lublin na kwotę 320 mln zł. - powiedział prezydent Krzysztof Żuk.

Nowa droga dojazdowa do węzła drogowego „Dąbrowica” stanowi połączenie układu komunikacyjnego miasta z obwodnicą Lublina. Prace obejmowały budowę odcinka drogi krajowej nr 19 o łącznej długości 5,8 km, w tym:
- na terenie Miasta Lublin - przedłużenie alei Solidarności o długości 3,8 km od skrzyżowania z al. Warszawską do granicy miasta, inwestycja przygotowana realizowana i nadzorowana przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie;
- poza granicami Miasta Lublin na terenie Gminy Jastków – droga o długości 2,0 km od granic miasta do północno-zachodniego wielopoziomowego węzła drogowego "Dąbrowica", zadanie realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie.

Wybudowana al. Solidarności stanowi jedną z trzech dróg dojazdowych do budowanej obwodnicy miasta Lublin i najważniejszy dojazd do głównego węzła „Dąbrowica” obwodnicy Lublina oraz główny wlot/wylot z/do Warszawy. Wybudowana droga przejmie większość ruchu drogowego (ok. 80-85%) z dotychczasowej al. Warszawskiej, a tym samym przyczyni się do poprawy warunków bezpieczeństwa i komfortu ruchu na tym odcinku, a w przyszłości spowoduje przeniesienie ruchu tranzytowego na obwodnicę Lublina.

W ramach projektu „Budowa drogi dojazdowej do węzła drogowego „Dąbrowica” obwodnicy Miasta Lublin w ciągu dróg ekspresowych S12, S17 i S19 (odcinek od skrzyżowania al. Solidarności z al. Warszawską do granic miasta)” wybudowanych zostało 3,8 km trasy głównej, 5 obiektów inżynieryjnych (wiadukty, mosty), ciąg pieszo – rowerowy. Projekt był współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja otrzymała również współfinansowanie środkami kredytowymi z Banku Rozwoju Rady Europy.

Źródło: UM Lublin

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.