Na budowie węzła północnej obwodnicy Pszczyny z drogą krajową nr 1 pojawiły się już podpory estakady. W marcu i kwietniu wydrążono w gruncie 105 kilkunastometrowych otworów, w których posadowiono zbrojone stalą betonowe pale. One stały się podstawą dla ław fundamentowych, na których z kolei wzniesione zostały filary podpór. Teraz filary zwieńczone zostały oczepami.

Kolejnym etapem wznoszenia konstrukcji podtrzymującej wiadukt nad drogą nr 1 i zjazdami z niego będzie montaż tzw. ciosów podłożyskowych i samych łożysk. Elementy te będą przenosić obciążenia wiaduktu i estakad na filary.

Tempo prac jest dobre, pomimo trudności jakie pojawiły się przed kilkoma tygodniami, gdy okazało się, że nośność gruntu pod rozebraną starą nawierzchnią jezdni "jedynki" jest niewystarczająca. Konieczne było wykonanie dodatkowych prac i wzmocnienie gruntu. Udało się jednak tak zorganizować prace, aby nie powstały opóźnienia. Dziś można powiedzieć, że to się udało.

 

Na sporej części remontowanej nawierzchni drogi nr 1 ułożono już także nowe warstwy bitumiczne. W ciągu trzech dni na jednym z odcinków jezdni wyłączonej z ruchu (kierunek Katowice - Bielsko-Biała) ułożono dwie warstwy podbudowy bitumicznej i warstwę wiążącą. Pozostała do ułożenia na tym fragmencie tylko nowa warstwa ścieralna.

Źródło: ZDW Katowice

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.