Łagodna zima sprzyja pracy drogowców. Trwa zatem również budowa przyczółków, murów oporowych i nasypów Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Przy rondzie w Iwinach zostały ustawione ściany oporowe. Na wiadukcie nad linią kolejową w kierunku Strzelin ułożono prefabrykowane belki, trwa także zbrojenie płyty pomostowej, która na przełomie lutego i marca zostanie zabetonowana.
Po wschodniej stronie tego obiektu w rejonie ul. Kolejowej wykonano już górną warstwę nasypu. Rozpoczął się także montaż studni kanalizacyjnych na odcinku od Kolejowej do mostu przez Brochówkę. Na przyczółkach mostu wymieniony został grunt. Na fragmencie od mostu do ul. Zacharzyckiej odhumusowany został teren pod ścieżkę rowerową. Ustabilizowano także korpus drogi. Na odcinku od Zacharzyckiej do wiaduktu kolejowego (nad linią kolejową do Oławy) został już przepięty wodociąg oraz wyprofilowano nasypy, pod którymi powstały dwa przepusty. Na samym wiadukcie zabetonowane są wszystkie filary pośrednie, korpus jednego z przyczółków, a drugi przyczółek jest zbrojony. Od tego obiektu do istniejącego odcinka obwodnicy wykonywany jest także narzut kamienny.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to trasa biegnąca przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka i fragmentem autostrady A4 tworzyć ma zamknięty pierścień o średnicy 15-20 km. Droga ma służyć lepszemu wzajemnemu skomunikowaniu silnie rozwijających się miejscowości powiatu leżących na południowo-wschodnim obrzeżu Wrocławia, jak i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta. Inwestycja zostanie sfinalizowana do końca roku.
Obecnie za wszystkie prace odpowiada firma „Gotowski”, która przejęła w ubiegłym roku część kontraktu firmy „Pol-Dróg”.
Źródło: Gotowski