Przeprowadzone zostały próbne obciążenia mikropali wykonanych pod nowy most na Brochówce w ciągu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Rozpoczęły się także prace przy budowie dwóch wiaduktów kolejowych.
Prace przy budowie mikropali zakończono w lutym. Dzięki ich zastosowaniu wzmocniono podłoże pod fundamentami przyczółków. To kolumny zbrojonego betonu wpuszczone w grunt na głębokość 9 metrów. Przeprowadzone próby obciążeniowe wykazały, że osiadania nie przekroczyły wartości dopuszczalnych, a nośności znacznie przewyższają założenia projektowe. W związku z pomyślnymi wynikami badań można przystąpić do prac zbrojarskich i betonowania przyczółków.
Wykonawca przejął także plac budowy pod dwa wiadukty na liniach kolejowych z Wrocławia na Opole oraz Strzelin. Prace rozpoczęły się od przekładania instalacji podziemnych kolidujących z inwestycją. Po ich zakończeniu będą wykonywane pale pod fundamenty przyczółków.
Zgodnie z umową odcinek obwodnicy pomiędzy Żernikami i Siechnicami ma powstać do 30 września 2014 roku. W ramach kontraktu zostanie wybudowana jedna jezdnia (nie licząc skrzyżowań), ale trasa będzie przystosowana do tego by w przyszłości rozbudować ją o drugą, północną jezdnię.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to trasa biegnąca przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka i fragmentem autostrady A4 tworzyć ma zamknięty pierścień o średnicy 15-20 km. Droga ma służyć lepszemu wzajemnemu skomunikowaniu silnie rozwijających się miejscowości powiatu leżących na południowo-wschodnim obrzeżu Wrocławia, jak i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta.
Źródło: Gotowski