Ściana pomiędzy dwiema częściami stacji metra Centrum Nauki Kopernik została przebita – tym samym tunel pod jezdniami Wisłostrady łączy już Pragę i Wolę.
Pomimo że tunele metra były gotowe, nie można było przejść nimi pod ziemią z Pragi na Wolę, bo na drodze stała ściana szczelinowa podtrzymująca tunel Wisłostrady. Wschodnią i zachodnią część stacji metra Centrum Nauki Kopernik łączą tunele i peron położone pod tunelem, w którym jeżdżą samochody, na głębokości 19 metrów. Od kilku miesięcy trwa mrożenie gruntu i drążenie tuneli pod Wisłostradą. Budowniczowie metra, drążąc północny tunel, wczoraj przeszli przez konstrukcję ściany podtrzymującej tunel jezdni.
– Mamy za sobą niezwykle trudną operację połączenie dwóch części stacji metra Centrum Nauki Kopernik – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy – Budowa stacji wychodzi na ostatnią prostą.
Trwa także drążenie tunelu południowego. Ostatnim akordem prac przy łączeniu wschodniej i zachodniej części stacji będzie wybranie gruntu spomiędzy dwóch tuneli metra – w tym miejscu będzie peron przyszłej stacji.
Źródło: UM Warszawa