Wprowadzenie niewielkich zmian w przepisach wykonawczych do ustawy Prawo o ruchu drogowym usprawni proces rozbudowy infrastruktury rowerowej. Będzie można łatwiej wyznaczać pasy rowerowe i śluzy rowerowe.
Po wprowadzeniu nowych zapisów w rozporządzeniach dotyczących warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) oraz w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003 nr 220 poz. 2181) pojawią się nowe możliwości w wyznaczaniu pasów rowerowych, wytyczaniu śluz rowerowych, przeprowadzaniu ruchu rowerowego przez duże skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz legalizacji ruchu rowerowego "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych w strefach uspokojonego ruchu. Wprowadzenie tych rozwiązań usprawni miejskim inżynierom ruchu projektowanie infrastruktury rowerowej i pomoże w tworzeniu przyjaznych rowerom centrów miast, gdzie infrastruktura rowerowa jest najuboższa, możliwości budowy dróg dla rowerów są ograniczone, a potrzeby mieszkańców największe. Na ulicach, gdzie nie można wytyczać pasów, pojawią się tzw. „sierżanty”.
Źródło: UM Warszawa