Wprowadzenie niewielkich zmian w przepisach wykonawczych do ustawy Prawo o ruchu drogowym usprawni proces rozbudowy infrastruktury rowerowej. Będzie można łatwiej wyznaczać pasy rowerowe i śluzy rowerowe.

Po wprowadzeniu nowych zapisów w rozporządzeniach dotyczących warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) oraz w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003 nr 220 poz. 2181) pojawią się nowe możliwości w wyznaczaniu pasów rowerowych, wytyczaniu śluz rowerowych, przeprowadzaniu ruchu rowerowego przez duże skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz legalizacji ruchu rowerowego "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych w strefach uspokojonego ruchu. Wprowadzenie tych rozwiązań usprawni miejskim inżynierom ruchu projektowanie infrastruktury rowerowej i pomoże w tworzeniu przyjaznych rowerom centrów miast, gdzie infrastruktura rowerowa jest najuboższa, możliwości budowy dróg dla rowerów są ograniczone, a potrzeby mieszkańców największe. Na ulicach, gdzie nie można wytyczać pasów, pojawią się tzw. „sierżanty”.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.