30 km światłowodów, 90 kamer, 180 tablic dynamicznej informacji przystankowej i 26 tablic informacji parkingowej oraz 20 pętli systemowych – to tylko część elementów tworzących bydgoskie ITS.

9 stycznia w Regionalnym Centrum Innowacyjności na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy z udziałem prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego i rektora UTP Antoniego Bukaluka odbyła się konferencja, podczas której podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy a firmą Sprint SA na zaprojektowanie, zakup, dostawę, montaż i uruchomienie systemu centralnego zarządzania ruchem i transportem w Bydgoszczy.

- W ciągu dwóch lat Bydgoszcz zyska system, który rozładuje korki uliczne – podkreślił prezydent Rafał Bruski. – Celem tej inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu przez miasto zarówno środkami komunikacji, jak i samochodami. Cieszę się, że ten duży i ważny dla miasta projekt miasto realizowany będzie z dofinansowaniem unijnym – dodał prezydent.

Podstawowym celem realizacji systemu w mieście jest dążenie do skrócenia czasu przejazdu komunikacją tramwajową i pojazdami samochodowymi. Ponadto, wdrożenie systemu ma spowodować m.in. zwiększenie przepustowości sieci ulic, poprawę jakości środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie ilości np. spalin i redukcję kosztów związana z utrzymaniem i renowacją nawierzchni.

W ramach ITS dla miasta Bydgoszczy przewiduje się wdrożenie czterech zintegrowanych podsystemów:
1. Podsystem sterowania ruchem z monitoringiem wizyjnym
2. Podsystem zarządzania transportem publicznym z dynamiczną informacją przystankową
3. Podsystem informacji parkingowej
4. Podsystem naprowadzania pojazdów na drogi alternatywne

Obszar funkcjonalny ITS obejmie obszar ograniczony m.in. ulicami: (od północy) Kamienna – Artyleryjska – Zygmunta Augusta – (od zachodu) Dworcowa – Królowej Jadwigi – Marszałka Focha – Kruszwicka – Szubińska – (od południa) Piękna – Solskiego – Wojska Polskiego – (od wschodu) Ujejskiego – Jana Pawła II – most Pomorski – Wyszyńskiego wraz z odcinkiem ul. Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Wyścigowej.

Źródło: UM Bydgoszcz

Komentarze  
ja
0 #1 ja 2013-01-14 11:12
czyli Osowa Góra i Fordon jak stały tak będą stać nadal w korkach
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.