Zaraz po zakończeniu roku szkolnego w stolicy rozpoczęły się remonty drogowe. Od kilku dni trwa już modernizacja estakad Trasy Łazienkowskiej, a to nie jedyne miejsce, gdzie kierowców czekają utrudnienia.
W czerwcu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpoczął przebudowę skrzyżowania ul. rtm. W. Pileckiego, Poleczki i Puławskiej. W rejonie skrzyżowania trwa obecnie przebudowa odwodnienia jezdni i prace przy oświetleniu ulicznym i sygnalizacji świetlnej. Prowadzone roboty budowlane mogą powodować czasowe zwężenia istniejących pasów ruchu. Większe ograniczenia w ruchu nastąpią pod koniec lipca i w sierpniu w czasie budowy jezdni i układania nawierzchni. Inwestycja za około 2 mln zł zakończy się w sierpniu.
W ramach przebudowy skrzyżowania planowane jest dodanie jednego pasa ruchu do skrętu w lewo z ul. Puławskiej w Poleczki od strony Piaseczna; dodanie jednego pasa ruchu na ul. Poleczki do jazdy na wprost przez skrzyżowanie i uzyskanie układu: jeden pas w lewo, dwa prosto, jeden w prawo; dodanie jednego pasa ruchu do jazdy na wprost ul. Puławską od strony Śródmieścia; wydłużenie pasa do skrętu w prawo z ul. Puławskiej w ul. Poleczki; dodanie pasa tylko dla autobusów przeznaczonego do skrętu w lewo z ulicy Puławskiej w ul. rtm. W. Pileckiego i przeznaczenie skrajnego lewego pasa ruchu (dotychczas pasa do jazdy na wprost i w lewo) wyłącznie do jazdy na wprost;
wyznaczenie dodatkowego pasa ruchu na ul. Puławskiej w rejonie wjazdu na łącznicę prowadzącą ruch w kierunku Ursynowa.
Z kolei Zarząd Dróg Miejskich przygotował remont wiaduktu na ul. Łopuszańskiej (nad torami kolejowymi). Jest to ostatni wiadukt wybudowany w tej samej technologii co wyremontowane w minionych latach wiadukty na ul. Saskiej i na ul. F. Hynka. Remont rozpoczął się 29 czerwca i potrwa do połowy września. Zamknięty dla ruchu został wiadukt południowy (w kierunku al. Krakowskiej), a ruch w obydwu kierunkach poprowadzony został drugim wiaduktem.
ZDM będzie także remontował tunel na ul. Globusowej, pod ul. Świerszcza. Wymieniona na nową zostanie płyta pomostu ulicy oraz słupy. W drugiej połowie lipca przejazd nad tunelem w ciągu ul. Świerszcza zostanie zamknięty, natomiast ruch w tunelu będzie odbywał się na jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku.
Największy tegoroczny remont drogowy obejmie niemal 6 km ulic w Wawrze – ul. Zwoleńską i Trakt Lubelski. To ulice, pod którymi w latach 2011-12 budowany był kolektor ściekowy. MPWiK i ZDM porozumiały się i wspólnie wyremontują pokiereszowane podczas budowy jezdnie i chodniki. Zakres prac obejmuje kompleksowy remont jezdni (podbudowa, warstwy bitumiczne, krawężniki, odwodnienie), chodników, wybudowanie dwóch rond (na skrzyżowaniu ul. Trakt Lubelski ze Zwoleńską oraz z Bronowską) oraz azyli na przejściach dla pieszych. MPWiK ogłosiło przetarg na realizację robót, oferty zostaną otwarte 9 lipca, termin zakończenia robót określono na połowę grudnia. Roboty w terenie powinny rozpocząć się w wakacje.
Na okres wakacji zaplanowany jest także najtrudniejszy etap budowy przedłużenia al. Komisji Edukacji Narodowej, od al. Wilanowskiej do ul. Domaniewskiej (inwestycja dzielnicy Mokotów) – przebudowa skrzyżowania ulic Puławskiej i Domaniewskiej. Najpierw na około miesiąc zamknięta dla ruchu zostanie zachodnia jezdnia ul. Puławskiej (w kierunku Ursynowa). Samochody jadące w kierunku południowym zostaną skierowane na objazd al. Niepodległości. Potem zamknięta będzie jezdnia wschodnia, a samochody na północ pojadą objazdem. W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie będą remontowały przejazdy torowe przez al. Wilanowską, al. Lotników i ul. Smyczkową. Natomiast w ciągu dwóch tygodni w sierpniu wykonany będzie remont torów wjazdowych na pętlę na rondzie Wiatraczna.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy