Budowa ulicy „Nowolazurowej” w Warszawie trwa już od kilku miesięcy, ale jak dotychczas kierowcy nie odczuli uciążliwości związanych z tą inwestycją. Od 31 maja pojawią się pierwsze zmiany w ruchu drogowym na ul. Połczyńskiej.

W najbliższą sobotę wieczorem zmieni się organizacja ruchu na ul. Połczyńskiej. Zamknięty zostanie fragment jezdni południowej (w kierunku ul. Powstańców Śląskich) o długości ok. 150 m pomiędzy ulicami Łęgi a Szeligowską. Ruch drogowy zostanie przełożony na jezdnię północną (w kierunku granicy miasta), będą tam po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Odcinek „Nowolazurowej” pomiędzy ul. ks. J. Chrościckiego a Połczyńską powstaje z dala od oczu warszawiaków bo aż 550 m (z ok. 950 m) nowej drogi przebiegać będzie po wiadukcie nad terenami kolejowymi. Prace przy jego budowie już trwają. Każda z piętnastu podpór wiaduktu wymaga na początku wykonania fundamentów, których kluczowym elementem są pale. Na terenie budowy pracują cztery palownice do pali wielkośrednicowych i palownica do wykonywania mikropali, wykorzystywana pomiędzy torami kolejowymi. Poza pracami mostowymi trwa przebudowa kabli elektroenergetycznych, budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej. Przebudowywana jest także kolejowa sieć trakcyjna. Na terenie pomiędzy linią kolejową a ul. Połczyńską trwają prace ziemne. Polegają na wybraniu ziemi oraz zagęszczeniu gruntu pod konstrukcję nowej drogi.

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.



Budowa pierwszego odcinka „Nowolazurowej” o długości ok. 2600 m zakończyła się w 2013 roku. Ulica umożliwia przejazd pomiędzy węzłem Salomea w Al. Jerozolimskich a ul. ks. J. Chrościckiego. Koszt teraz budowanego drugiego odcinka to 78,7 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest firma SKANSKA. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2015 r. Cały projekt ulicy „Nowolazurowej” to droga o długości ponad 6 km - od węzła Salomea w Al. Jerozolimskich, poprzez istniejącą ul. Lazurową aż do trasy S8. W przypadku ostatniego odcinka – od ul. Lazurowej do trasy S8 trwają wykupy gruntu pod przyszłą ulicę.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.