Dziś po południu zakończą się tegoroczne targi Intertraffic w Amsterdamie, jednak nawet ostatniego dnia odbywają się jeszcze pokazy w zakresie inteligentnej mobilności.

Kontynuowany będzie temat autonomicznej jazdy, czyli bez udziału kierowcy. Samochody wyposażone w tempomaty, czujniki, radary, współpracujące z systemami ITS mają doskonale radzić sobie w ruchu drogowym. Badania nad automatyzacją jazdy prowadzone są w ten sposób, że w pojazdach montowane są urządzenia monitorujące różne aspekty zachowania kierowcy i sytuacji na drodze. Dotyczą one przyspieszania, zwalniania, prędkości i pozycji na drodze, a także ruchów oczu, głowy i rąk kierowcy, a w bezpośrednim otoczeniu natężenia ruchu, warunków drogowych i pogodowych. Technika ta pozwala obserwować i analizować powiązania między kierowcą, samochodem i innymi uczestnikami ruchu drogowego, w normalnych warunkach i w sytuacji np. kolizji.

Drugim, wiodącym tematem będą dziś pojazdy elektryczne, w tym jazdy testowe elektrycznych samochodów Nissana, Mitsubishi i Renault, motocykli oraz e-rowerów i e-skuterów. Nie zabraknie także pokazów najnowszych rozwiązań dotyczących ładowania tych pojazdów, a także nowoczesnych rozwiązań płatniczych, czy systemów informacyjnych zasilanych energią słoneczną.

Kolejne targi Intertraffic w Amsterdamie odbędą się w roku 2016.

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.