Raport środowiskowy dla drogi wojewódzkiej nr 240 może być gotowy jeszcze w tym roku. To niezbędny dokument do rozpoczęcia modernizacji drogi pomiędzy Tucholą i Świeciem. Kończą się też prace nad projektem.

Prace nad projektem rozpoczęły się pod koniec 2010 roku. - Teraz opracowywane są projekty budowlane i wykonawcze, a także opracowanie dokumentacji przetargowej wraz z kosztorysem inwestorskim. Projektanci pracują też nad raportem środowiskowym, co związane jest z prowadzenie inwentaryzacji przyrodniczej. Możliwe, że będzie gotowy jeszcze w tym roku. W przypadku tej trasy ten dokument był niezbędny, ponieważ przechodzimy przez Bory Tucholskie. Kompletem dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia budowy będziemy dysponować w pierwszej połowie przyszłego roku - wyjaśnia naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju Sieci Drogowej ZDW w Bydgoszczy, Ryszard Gilewski.

Zadanie obejmuje odcinek od skrzyżowania ul. Warszawskiej i Cegielnianej w Tucholi do Bysławia oraz 3-kilometrowy fragment pomiędzy miejscowością Polski Konopat i DK nr 91 w Świeciu. DW nr 240 stanowi ważny łącznik pomiędzy DK nr 91 (Świecie) oraz DK nr 22 (Chojnice). Należy do dróg wojewódzkich, gdzie notowane są największe natężenia ruchu. W ciągu doby korzysta z niej od 6 do 11 tysięcy pojazdów.

- W chwili, gdy obwodnica Tucholi jest wciąż w sferze planów, modernizacja istniejącej DW nr 240 ma dla nas ogromne znaczenie - ocenia burmistrz Tucholi, Tadeusz Kowalski. - Poza tym obserwujemy "ucieczkę" wielu kierowców z autostrad i dróg płatnych. Tymczasem ta trasa jest jedną z najczęściej wybieranych przez kierowców jadących z centrum Polski na środkowe wybrzeże Bałtyku. Cały czas kładziemy nacisk na rewitalizację miasta. Ponieważ zależy nam na kompleksowych rozwiązaniach, modernizacja najważniejszej drogi wojewódzkiej jest niezbędna. Odnowione ulice to mniejszy hałas, większa płynność ruchu i poprawa estetyki otoczenia.

Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i otrzyma szerokość 7 metrów, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bitumiczne. Wraz z modernizacja drogi konieczne będą remonty mostów w Rudzkim Młynie na rzece Stążka i w Szumiącej na strudze Szumiąca.

Poza tym przebudowany zostanie wiadukt nad linią kolejową w Terespolu Pomorskim. Przy tych obiektach dobudowane zostaną kładki dla pieszych i rowerzystów, ponieważ na całym modernizowanym odcinku projektowana jest ścieżka dla pieszych i rowerzystów. Separacja pojazdów i innych uczestników ruchu to najlepszy sposób na zdecydowane ograniczenie liczby wypadków. Znikną też niebezpieczne zakręty w miejscowościach Teolog, Rudzki Most i Szumiąca.

- Inwestycja będzie wymagała przebudowy kilkunastu przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i  chodników. W miejscowości Szumiąca wyznaczone zostanie miejsce do kontroli prędkości. W Płazowie projektowane jest obejście miejscowości, przy którym  powstaną dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz autobusów, a także punkt do kontroli i ważenia pojazdów. Ponadto na obejściu powstanie stacja meteorologiczna wraz z kamerami. Tego typu instalacje pozwalają nam przede wszystkim  sprawniej koordynować prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, a kierowcy są ostrzegani za pomocą wyświetlaczy o aktualnych warunkach panujących na drodze - dodaje Ryszard Gilewski.

Źródło: ZDW Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.