Otwarte zostały oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca – Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) - długość odcinka ok. 14,80 km”.
Najniższą cenę, 388,6 mln zł, zaoferował IDS-BUD S.A., natomiast najwyższą cenę, 500,2 mln zł, zaproponował Metrostav Polska S.A.
Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: ceny, okresu gwarancji i terminu realizacji (wszyscy zaoferowali wykonanie zadania w 34 miesiące oraz 10-letni okres gwarancji).
Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: węzeł Warszawa Lotnisko – Lesznowola (ok. 6,6 km), Lesznowola – Tarczyn (ok. 14,8 km) i Tarczyn – obwodnica Grójca (ok. 7,9 km).
Przyszły wykonawca zadania B zaprojektuje oraz wybuduje prawie 15 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzły Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, wiadukty, mosty, MOP-y, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.
Źródło: GDDKiA