aDSC0486Droga krajowa nr 17 na odcinku pomiędzy Zamościem i Tomaszowem wiedzie przez Roztocze Środkowe. Pomiędzy Łabuniami Reformą i Polanówką przechodzi przez las, a kręty fragment drogi w niesprzyjających warunkach pogodowych okazywał się zbyt trudnym wyzwaniem dla kierowców. Poprawę bezpieczeństwa przyniosą rozwiązania zastosowane przy przebudowie drogi na długości 2,6 km.

aDSC0448 1Jezdnia została poszerzona do przekroju 2+1 z pasem dzielącym i trwałym wydzieleniem kierunków ruchu barierami linowymi. Przebudowano skrzyżowanie z drogą powiatową nr 3265L z wydzieleniem dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów skręcających w lewo. Przeprowadzono korektę łuków poziomych i pionowych jezdni, wzmocniono konstrukcję nawierzchni oraz przebudowano istniejące zatoki autobusowe.

Przekrój 2+1 na jezdni w kierunku Tomaszowa Lubelskiego umożliwi wyprzedzenie wolniejszych pojazdów wspinających się na wzniesienie. Bariery linowe uniemożliwią natomiast czołowe zderzenie pojazdów. W przypadku zablokowania pasa ruchu w kierunku Zamościa demontowalne odcinki barier linowych umożliwią przełożenie ruchu na podwójny pas w kierunku Tomaszowa Lubelskiego.

Koszt przebudowy wyniósł blisko 12,7 mln zł.

Źródło: GDDKiA O/Lublin

Komentarze  
Andrzej
0 #1 Andrzej 2016-01-08 08:49
Komentarz moze byc tylko jeden.Ktos w koncu poszedl po pol rozumu do glowy.Dlaczego po pol? Ano dlatego ze drogi 2+1-po to zeby byly bezpieczne- MUSZA miec bariere linawa na calej dlugosci a nie tylko na wybranych odcinkach.Oczywiscie klaniaja sie polskie Wytyczne napisane zapewne przez jakiegos Wynalazce Polskiego Kola ktore dopuszczaja drogi 2+1 bez bariery srodkowej.A ze dopuszczaja to masowo sie sie z tego "wynalazku" korzysta.A jak na jakims odcinku zaczyna byc wypadkowo to wpada sie na genialny pomysl ustawienia barier srodkowych.Proponuje zeby to tez glosic wszem i wobec (jak z bypassem na rondzie) ze to kolejny wklad w rozwoj swiatowej mysli drogowej.Najgorsze w tym jest to ze krajem ktory wprowadzil 2+1 z bariera srodkowa (nie tylko linowa) jest Szwecja.I to tam jest tych drog najwiecej.I to w Szwecji sa one 100% sprawdzone.Oczywiscie sa tez szwedzie Wytyczne dotyczace ich projektowania (zajmuja Az 3 strony A4 ze wszystkimi rysunkami).Ale w Polsce oczywiscie taka prostota nie obowizuje.U nas napisano elaborat klasy "praca doktorska".A ze nadaje sie do smieci bo zawiera merytoryczne banialuki to juz inna sprawa.Wazne ze to polskie kolo.Krzywe, scentrowane i nie nadajace sie do jazdy.Ale dobre bo polskie..
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.