Otwarto oferty w przetargu na budowę autostrady A1 na odcinku I pomiędzy węzłem Woźniki i węzłem Pyrzowice. Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka A1 o długości około 15 km z nawierzchni betonowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Termin realizacji zadania wynosi 30 miesięcy od daty podpisania umowy.
Do drugiego etapu przetargu zostało zakwalifikowanych dwudziestu wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu. Kryterium oceny ofert w drugim etapie była cena (90%) i okres gwarancji (10%).
Chętni do budowy odcinka I pomiędzy węzłem Woźniki i węzłem Pyrzowice złożyli 11 ofert. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o. w wysokości 609,5 mln zł. Najdrożej swoje usługi wyceniła Mota Engil Central Europe (765,3 mln zł). Budżet inwestora wynosi natomiast 843,5 mln zł.
To postępowanie jest jednym z czterech przeprowadzanych dla odcinka autostrady A1 Rząsawa – Pyrzowice.
Najbliższe otwarcie, dla odcinka H od węzła Zawodzie do węzła Woźniki, nastąpi 20 lutego. Dla odcinków G, od węzła Blachownia do węzła Zawodzie i F, od węzła Rząsawa do węzła Blachownia, termin składania ofert został wyznaczony w marcu br.
***
Wybudowanie A1 z Rząsawy do Pyrzowic, o łącznej długości około 57 km, połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w województwie łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.
Źródło: GDDKiA O/Katowice