Będzie konflikt o myto na polskich autostradachSzykuje się starcie rządu z koncesjonariuszami płatnych dróg. Bo wprowadzany elektroniczny system poboru opłat zwiększy wpłaty do budżetu, ale ograniczy wpływy operatorów autostrad - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

W tym systemie wpływy od firm do budżetu wzrosną nawet o 100 proc. Wprowadzenie elektronicznego myta zmusza jednak rząd do zmiany umów z koncesjonariuszami autostrad. Dziś za przejazdy otrzymują oni od państwa rekompensaty - napisał DGP. GDDKiA dopiero kończy przygotowanie wymagań, które będą musiały spełnić firmy startujące w przetargu na budowę i zarządzanie systemem. Do końca kwietnia drogowcy wyślą uczestnikom dokumentację. Kontrakt zostanie podpisany na 8 lat, a 1 lipca 2011 roku myto obejmie ok. 1,7 tys. km wszystkich autostrad i niektórych drogach ekspresowych. Docelowo znajdzie się w nim ok. 9,1 tys. km dróg.

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna, Maciej Szczepaniuk, 14.04.2010

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.