Szykuje się starcie rządu z koncesjonariuszami płatnych dróg. Bo wprowadzany elektroniczny system poboru opłat zwiększy wpłaty do budżetu, ale ograniczy wpływy operatorów autostrad - informuje Dziennik Gazeta Prawna.
W tym systemie wpływy od firm do budżetu wzrosną nawet o 100 proc. Wprowadzenie elektronicznego myta zmusza jednak rząd do zmiany umów z koncesjonariuszami autostrad. Dziś za przejazdy otrzymują oni od państwa rekompensaty - napisał DGP. GDDKiA dopiero kończy przygotowanie wymagań, które będą musiały spełnić firmy startujące w przetargu na budowę i zarządzanie systemem. Do końca kwietnia drogowcy wyślą uczestnikom dokumentację. Kontrakt zostanie podpisany na 8 lat, a 1 lipca 2011 roku myto obejmie ok. 1,7 tys. km wszystkich autostrad i niektórych drogach ekspresowych. Docelowo znajdzie się w nim ok. 9,1 tys. km dróg.
Więcej: Dziennik Gazeta Prawna, Maciej Szczepaniuk, 14.04.2010