edroga808- Rząd zamierza dokończyć budowę drogi ekspresowej S3 i chce zrealizować północne obejście miasta wraz z budową tunelu Police-Święta - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas IV Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie.

Beata Szydło przedstawiła program odbudowy polskiej żeglugi i wielkiego przemysłu stoczniowego. Obok kompleksowego wsparcia przemysłu stoczniowego, premier jako priorytet rządu wskazała także budowę kanału żeglugowego, dróg śródlądowych oraz prace nad strategią żeglugi w Polsce. Podczas Kongresu w Szczecinie szefowa rządu wzięła udział w podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego budowy w polskich portach promów pasażerskich.

Minister Andrzej Adamczyk zadeklarował, że rząd chce skomunikować polskie porty z południem Europy. - Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju portów morskich w Szczecinie i w Świnoujściu mają nie tylko inwestycje portowe, ale również inwestycje infrastrukturalne dostępu do portów od strony lądu – dodał minister.

Szef resortu infrastruktury i budownictwa podkreślił jak ważne jest dokończenie drogi ekspresowej S3. Trasa ta ma strategiczne znaczenie dla układu komunikacyjnego Polski zachodniej. Jest też ważną drogą europejską. Stanowi fragment trasy międzynarodowej E65. Dokończenie S3 zapewni połączenie drogowe z południowymi granicami Polski i z Czechami. Poprzez sieć dróg czeskich zapewnione zostanie połączenie z  portami basenu Morza Śródziemnego. Obecnie dostęp do portów morskich odbywa się przez drogi niemieckie prowadzące do portu w Rostoku.

Minister Adamczyk zaznaczył, że dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej polskich portów ważna jest także poprawa stanu infrastruktury krajowych linii kolejowych wchodzących w skład międzynarodowych ciągów komunikacyjnych sieci TEN-T, a w szczególności magistrali kolejowych E59 i CE59 oraz E65 i CE65.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu dysponują dobrze rozbudowanym systemem połączeń z transportem lądowym. Są one bowiem elementem Transeuropejskiej Sieci Transportowej TENT-T. Oba porty mają dogodne połączenia kolejowe poprzez tzw. „magistralę nadodrzańską”, łączącą je z przemysłowymi ośrodkami zachodniej i południowej Europy.

Zadania inwestycyjne w zakresie poprawy stanu technicznego zarówno infrastruktury stanowiącej bezpośredni dostęp do portów, jak i linii stanowiących połączenie portów Szczecin i Świnoujście, były realizowane w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych do 2015 r. oraz będą kontynuowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.

Źródło: MIB

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.