roboty drogoweRozpoczęły się prace nad najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce. W ramach inwestycji powstaną podziemne stacje, kilometry torów, nowe kierunki podróży i szybki transport publiczny.

 

Inwestycja jest imponująca. Tunel pod Łodzią o długości 6 km będzie drążyła maszyna o długości 100 m i ciężarze 266 ton. Średnica tarczy urządzenia, które zostanie sprowadzone z Niemiec wynosi 13 m, a do wybrania jest prawie 150 tys. metrów sześciennych ziemi z wykopów.

- Za trzy lata nasze miasto nie będzie już takie samo, Łódź się zmienia, a tunel średnicowy, czyli "małe łódzkie metro" odmieni nie tylko komunikacyjne szlaki kolejowe w Polsce, ale także usprawni komunikacje miejską - powiedziała prezydent Hanna Zdanowska.

Jak poinformował p.o. dyr. Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ Robert Kolczyński, maszyna będzie się posuwała w tempie 6 m na dobę wiercąc i budując jednocześnie ściany tunelu, który ma połączyć linie kolejowe dwóch łódzkich dworców. Przystanki przesiadkowe z peronami i wyjściami będą realizowane metodą odkrywkową i osadzone na poziomie 20 m pod ziemią. W tej chwili inwestor, czyli PKP PLK przygotowuje się do przygotowania terenu pierwszego odwiertu. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 1,5 mld zł.

Źródło: UM Łódź

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.