Strabag A441-km odcinek autostrady A4 Rzeszów-Jarosław został oddany do ruchu. 20 lipca około godz. 10.00 pierwsze samochody przejechały głównym ciągiem autostrady łączącej dwie granice Polski – na zachodzie w Jędrzychowicach, a na wschodzie w Korczowej. Tym samym najdłuższa, bo mająca 672 km, trasa biegnąca od zachodniej do wschodniej granicy kraju jest już przejezdna.

Wykonawcy ostatniego odcinka, konsorcjum firm Budimex i Strabag, wywiązali się z zadania w 16 miesięcy (nie licząc okresów zimowych). Do wykonania pozostało dokończenie niektórych prac poza ciągiem głównym autostrady, co nastąpi do 20 października br. Konsorcjum budujące autostradę A4 na odcinku Rzeszów-Jarosław zapewniło jego przejezdność w związku ze zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie i potrzebą usprawnienia komunikacji pielgrzymów z Ukrainy.

- Strabag w ciągu prawie 20 lat był zaangażowany w budowę ponad 1/3 całej trasy A4. Wybudowanie ostatniego, tak bardzo oczekiwanego przez wszystkich odcinka, ma swój wymiar symboliczny. Teraz pozostaje nam dokończenie autostrady A1, która połączy północ z południem, co także odbędzie się ze znaczącym udziałem Strabag - mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Sp. z o.o.

Konsorcjum Budimex - Strabag rozpoczęło budowę ostatniego odcinka autostrady 16 września 2014 r. jako kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (Węzeł Wschodni) – Jarosław (Węzeł Wierzbna), po poprzednim wykonawcy konsorcjum Polimex-Doprastav. Zadanie podzielono między nowych wykonawców na dwie części.
 
Inwestycja kończy realizację budowy najdłuższej autostrady w Polsce. Skomunikuje ona ostatecznie tereny południowej Polski, zapewniając bezpieczeństwo komunikacyjne i wysoki komfort jazdy dla dalekobieżnego i międzynarodowego ruchu drogowego. Autostrada ponadto przejmie znaczną cześć ruchu z drogi krajowej nr 4 oraz ruchu tranzytowego przez Rzeszów, Łańcut i Przeworsk, którego skalę szacuje się na 30 tys. samochodów na dobę.

Przyczyni się do zmniejszenia natężenia hałasu wynikającego ze wzmożonego ruchu do granicy z Ukrainą, zmniejszy zanieczyszczenie powietrza. Skróci wreszcie czas podróży w ruchu pasażerskim i towarowym, przyczyniając się do oszczędności paliwa, co wpłynie pozytywnie także na środowisko. Podróżującym zaś poprawi komfort i bezpieczeństwo ruchu.

Źródło: Strabag

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.