S120Oświecim20 20Dankowice 01GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę kolejnego, ponad 15-kilometrowego odcinka, drogi ekspresowej S1.

 

10 października 2019 r. ogłoszone zostały przetargi na zaprojektowanie i budowę dwóch z czterech odcinków realizacyjnych nowego fragmentu ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. 14 lutego br. otwarto oferty na pierwszy z nich, odcinek od węzła Kosztowy II (z węzłem) do węzła Oświęcim (bez węzła).

21 lutego GDDKiA otworzyła oferty na odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą droga ekspresowa o długości 15,165 km oraz trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze.

Wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę (989 751 443,10 zł) złożyło konsorcjum firm: PORR z Warszawy z partnerem Mota-Engil Central Europe z Krakowa, a najwyższą Mostostal Warszawa (1 151 186 779,79 zł). GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1 030 448 818 zł brutto.

Oprócz ceny zastosowano dwa dodatkowe kryteria oceny ofert: skrócenie czasu realizacji oraz przedłużenie okresu gwarancji. Wszystkie odcinki S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą realizowane będą w formule „projektuj i buduj”. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.

Przesunięciu uległ termin składania ofert w zamówieniu publicznym na budowę trzeciego odcinka drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem). Nowy termin składania ofert wyznaczono na 13 marca 2020 r. do godz. 10:00.

Budowa drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.